Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol57no205

“Tko će, ako ne mi sami?”: primjenjivost DIY koncepata na primjeru suvremene kantautorske scene u Zagrebu

Tanja Halužan orcid id orcid.org/0000-0001-8130-9568 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 286 Kb

str. 79-105

preuzimanja: 441

citiraj


Sažetak

Rad nudi uvid u istraživanje nezavisnih glazbenih praksi u kontekstu društvenih zajednica promatranih kroz teorijsko-interpretativni okvir scene. S naglaskom usmjerenim lokalnoj interpretaciji stvaranja, izvedbe i potrošnje kantautorske glazbe, razmatra jednu od tvorbenih konvencija ugrađenih u suvremenu kantautorsku scenu u Zagrebu: svestranost glazbenika i preuzimanje inicijative primjenom do-it-yourself (DIY) načela, poetika i estetika. Osim u samom stvaralačkom i izvođačkom procesu, moguće ih je detektirati i na polju promocije i izdavaštva, a upravo otisci njihove primjene nude mogućnost ocrtavanja skice razvoja suvremene kantautorske scene u Zagrebu. Pregledom kroz neke od formativnih DIY programa i projekata koji su poslužili kao platforma za promoviranje glazbenika te njihovo međusobno povezivanje, rad donosi primjere primjenjivosti DIY koncepata te propituje razloge opiranja kantautora ustaljenim obrascima stvaranja i potrošnje popularne glazbe, kao i pojedinim općim društvenim i ekonomskim uzusima.

Ključne riječi

Zagreb, nezavisne glazbene prakse, kantautorska scena, DIY, glazbena industrija

Hrčak ID:

248314

URI

https://hrcak.srce.hr/248314

Datum izdavanja:

21.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.105 *