Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ TURIZMA NA ZAPOŠLJIVOST I SOCIOEKONOMSKI POLOŽAJ MLADIH U SPLITU

Renata Relja orcid id orcid.org/0000-0002-5684-4558 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Odsjek za sociologiju
Tea Gutović orcid id orcid.org/0000-0003-0713-4610 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Odsjek za sociologiju
Karmen Svalina orcid id orcid.org/0000-0002-3747-3333 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Odsjek za sociologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 174 Kb

str. 7-23

preuzimanja: 1.606

citiraj


Sažetak

Hrvatska je jedna od država koje imaju najveću stopu nezaposlenih mladih u Europi. S obzirom da masovni turizam povećava zapošljavanje, ovim se radom željelo istražiti pruža li turizam mladima priliku na tržištu rada. Istraživanje je provedeno u lipnju 2020. godine metodom online ankete na uzorku od 203 ispitanika u dobi od 18 do 34 godine. Rezultati ukazuju kako većina mladih u turizmu radi tri mjeseca, tj. za njih je to sezonski posao. Najviše mladih radi kao konobar/ica, prodavač/ica i kao voditelj/ica apartmana. Mladi tijekom sezonskog rada zarade više nego u ostatku godine. Također, većina mladih se osjeća iscrpljeno tijekom sezonskog rada. Pozitivan stav prema daljnjem ulaganju u turizam grada Splita ima više od dvije trećine ispitanika. Može se utvrditi kako turizam nudi mladima kratkotrajno zaposlenje te većinom prvo radno iskustvo. Turizam je tako u ovom socio-prostornom kontekstu početna faza izlaska mladih na tržište rada u kojem se oni nastavljaju razvijati.

Ključne riječi

mladi, tržište rada, nezaposlenost, turizam

Hrčak ID:

248638

URI

https://hrcak.srce.hr/248638

Datum izdavanja:

24.12.2020.

Posjeta: 2.269 *