Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Europko tržište i potreba ekonomskog uspjeha javnih radiotelevizija

Suzana Žilić Fišer


Puni tekst: engleski pdf 233 Kb

str. 79-90

preuzimanja: 563

citiraj


Sažetak

Radiotelevizija postaje važan sudionik na slobodnom tržištu. U novonastalim prilikama su se karakteristike javne televizije, koja je u počecima bila vrlo ukrućena i nekomercijalna, promijenile. Čini se da se komercijalne mreže i javna radiotelevizija ponašaju kao dva sasvim drugačija modela društva, no slični principi njihovog
djelovanja sužavaju prazninu između njih. Činjenica je da se uloga i pozicija televizije kao institucije u našem društvu mijenja. Komercijalizacija je najznačajniji trend svih javnih radiotelevizija u Europi. Javne i komercijalne radiotelevizije se bore za jednakeciljeve. U članku sam željela objasniti nužnost novog radiotelevizijskog modela u Europi.
Upravo tako bio bi predstavljen hibridni model radiotelevizije kao jedan od mogućih oblika radiotelevizije u Europi.
Glavna metoda istraživanja je recenzija relevantne literature i opsežna studija radiotelevizijskog
modela. Analiziram i konstrukciju regularnosti i povijesne prilike
u Europi. Sudeći po opsežnoj studiji rezultat bi mogao donijeti odgovore na pitanje, dali je moguće realizirati ekonomski uspjeh ispunjavajući istovremeno i zahtjeve javnosti.
Rezultati bi pomogli predložiti primjerene pristupe programskom upravljanju u Europi gdje je nova konstrukcija regularnosti obračunala ekonomske pobude svih javnih medija te promjene u tehnološkom razvoju. Komercijalne aktivnosti javnih medija su samo odgovor na agresivne zahtjeve tržišta. Očito je da će promjene medijske okoline značajno promijeniti trenutni status
javne radiotelevizije i komercijalnih medija. Moguće rješenje možemo vidjeti u novim pristupima upravljanju koji oblikuju novi hibridni model javne radiotelevizije, gdje medijska institucija može istovremeno uspješno zadovoljiti kulturološke i ekonomske dimenzije društva.

Ključne riječi

javni servis; elektronički mediji; komercijalni mediji; regulacija; program

Hrčak ID:

22987

URI

https://hrcak.srce.hr/22987

Datum izdavanja:

1.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.278 *