hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora

Marko Milosavljević

Fulltext: croatian, pdf (215 KB) pages 55-76 downloads: 2.340* cite
APA 6th Edition
Milosavljević, M. (2005). Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora. Medijska istraživanja, 11 (1), 55-76. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/22993
MLA 8th Edition
Milosavljević, Marko. "Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora." Medijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2005, pp. 55-76. https://hrcak.srce.hr/22993. Accessed 23 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition
Milosavljević, Marko. "Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora." Medijska istraživanja 11, no. 1 (2005): 55-76. https://hrcak.srce.hr/22993
Harvard
Milosavljević, M. (2005). 'Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora', Medijska istraživanja, 11(1), pp. 55-76. Available at: https://hrcak.srce.hr/22993 (Accessed 23 January 2021)
Vancouver
Milosavljević M. Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2021 January 23];11(1):55-76. Available from: https://hrcak.srce.hr/22993
IEEE
M. Milosavljević, "Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora", Medijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 55-76, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/22993. [Accessed: 23 January 2021]

Abstracts
U ovome članku o proučavanju djelovanja masovnih medija i oblikovanja
promocijskoga društva, polazimo od pretpostavke da su oglašivački
sadržaji isto tako legitimni kao i novinarski – oba imaju svoje zadaće i
jedan drugoga nadopunjavaju. No, oglašivački sadržaji nisu uvijek i legalni
– u slučaju da ne ispunjavaju zakonski postavljene zahtjeve. Tada
djeluju nezakonito, te istodobno ignoriraju uvjete potrebne za nastanak
odgovornih medija i odgovornoga oglašavanja. Oglašavanje i novinarstvo,
naime, ispunjavaju svoju odgovornost prema naslovnicima, samo
ako znaju što od koga mogu očekivati. Osnovni uvjet pritom je da ispunjavaju
naslovnikova očekivanja u skladu s podjelama sadržaja na oglašivačke
i novinarske.
U članku analiziramo elemente odgovornoga oglašavanja, odnos između
oglašivačkih i novinarskih sadržaja, te mehanizme regulacije i samoregulacije
koji uređuju djelovanje medija u Sloveniji. Analiza pokazuje da
se masovni mediji u slovenskome medijskom prostoru većinom ponašaju
prema načelima profitabilnosti i polaze od definicije masovnoga medija
kao industrijske i komercijalne organizacije koja producira i distribuira
dobra. Kako se povećava udio prihoda koje medij stvara oglašavanjem,
tako jača i uloga oglašavanja u funkcioniranju same medijske kuće. To se
događa zbog maloga oglašivačkog i prodajnoga tržišta (tržište naslovnika),
pa se kao mogući dodatni (premda nezakoniti) izvor prihoda javlja
prikriveno oglašavanje. Članak analizira dokumentirane slučajeve prikrivenoga
oglašavanja i na osnovi navedenih primjera zaključujemo da razdoblje odgovornoga oglašavanja, za koje je važna transparentnost, još nije nastupilo u slovenskome medijskom prostoru.

Keywords
prikriveno oglašavanje; neodgovorno oglašavanje; novinarski sadržaji; masovni mediji; etičnost medija; Slovenija

Hrčak ID: 22993

URI
https://hrcak.srce.hr/22993

[english]

Visits: 3.121 *