hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima

Vesna Laban

Puni tekst: hrvatski, pdf (202 KB) str. 113-130 preuzimanja: 945* citiraj
APA 6th Edition
Laban, V. (2005). Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima. Medijska istraživanja, 11 (1), 113-130. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22996
MLA 8th Edition
Laban, Vesna. "Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima." Medijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2005, str. 113-130. https://hrcak.srce.hr/22996. Citirano 24.08.2019.
Chicago 17th Edition
Laban, Vesna. "Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima." Medijska istraživanja 11, br. 1 (2005): 113-130. https://hrcak.srce.hr/22996
Harvard
Laban, V. (2005). 'Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima', Medijska istraživanja, 11(1), str. 113-130. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22996 (Datum pristupa: 24.08.2019.)
Vancouver
Laban V. Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 24.08.2019.];11(1):113-130. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22996
IEEE
V. Laban, "Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima", Medijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 113-130, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22996. [Citirano: 24.08.2019.]

Sažetak
Službe za odnose s javnostima pojavile su se kao odgovor na sve veće potrebe
za “kultiviranjem” odnosa među različitim društvenim akterima i medijima
zbog specifičnih okolnosti suvremenoga kapitalizma. Razvile su se u uvijek dostupne,
jeftine i zato neizostavne partnere u procesu medijske produkcije. Novinari
njihovim priopćenjima za javnost i konferencijama za novinstvo posvećuju
veliku pozornost, a s time je povezan i sve veći utjecaj tih službi na suvremeni
novinarski diskurs. Analiza televizijskih novinarskih tekstova i usporedba
s informacijama koje svaki dan dolaze u uredništva otkriva visoki stupanj
posve netransparentnih izvora informacija, a prevladavaju materijali službi
za odnose s javnostima. Takve rutinski dobivene informacije, potpuno su
pripremljene i često neizmijenjene dolaze do publike. Daleko najčešći, i u novinarskim
tekstovima najočitiji, su “pravi” službeni izvori informacija – nositelji
društvene, gospodarske i političke moći i vlasti. Informacija tako nije više
pravo, nego privilegij, što negativno utječe – ne samo na novinarstvo kao
profesiju – nego i na društvo općenito.

Ključne riječi
službe za odnose s javnošću; transparentnost izvora informacija; izvori informacija; televizijsko novinarstvo

Hrčak ID: 22996

URI
https://hrcak.srce.hr/22996

[engleski]

Posjeta: 1.359 *