Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj službi za odnose s javnošću na (ne)transparentnosti izvora informacija u televizijskim novinarskim tekstovima

Vesna Laban


Puni tekst: hrvatski pdf 202 Kb

str. 113-130

preuzimanja: 1.300

citiraj


Sažetak

Službe za odnose s javnostima pojavile su se kao odgovor na sve veće potrebe
za “kultiviranjem” odnosa među različitim društvenim akterima i medijima
zbog specifičnih okolnosti suvremenoga kapitalizma. Razvile su se u uvijek dostupne,
jeftine i zato neizostavne partnere u procesu medijske produkcije. Novinari
njihovim priopćenjima za javnost i konferencijama za novinstvo posvećuju
veliku pozornost, a s time je povezan i sve veći utjecaj tih službi na suvremeni
novinarski diskurs. Analiza televizijskih novinarskih tekstova i usporedba
s informacijama koje svaki dan dolaze u uredništva otkriva visoki stupanj
posve netransparentnih izvora informacija, a prevladavaju materijali službi
za odnose s javnostima. Takve rutinski dobivene informacije, potpuno su
pripremljene i često neizmijenjene dolaze do publike. Daleko najčešći, i u novinarskim
tekstovima najočitiji, su “pravi” službeni izvori informacija – nositelji
društvene, gospodarske i političke moći i vlasti. Informacija tako nije više
pravo, nego privilegij, što negativno utječe – ne samo na novinarstvo kao
profesiju – nego i na društvo općenito.

Ključne riječi

službe za odnose s javnošću; transparentnost izvora informacija; izvori informacija; televizijsko novinarstvo

Hrčak ID:

22996

URI

https://hrcak.srce.hr/22996

Datum izdavanja:

25.6.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.227 *