hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Fotoreporter- promatrač ili sudionik

Aco Dimitorvić

Puni tekst: hrvatski, pdf (592 KB) str. 99-106 preuzimanja: 712* citiraj
APA 6th Edition
Dimitorvić, A. (2004). Fotoreporter- promatrač ili sudionik. Medijska istraživanja, 10 (2), 99-106. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23004
MLA 8th Edition
Dimitorvić, Aco. "Fotoreporter- promatrač ili sudionik." Medijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2004, str. 99-106. https://hrcak.srce.hr/23004. Citirano 19.09.2019.
Chicago 17th Edition
Dimitorvić, Aco. "Fotoreporter- promatrač ili sudionik." Medijska istraživanja 10, br. 2 (2004): 99-106. https://hrcak.srce.hr/23004
Harvard
Dimitorvić, A. (2004). 'Fotoreporter- promatrač ili sudionik', Medijska istraživanja, 10(2), str. 99-106. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23004 (Datum pristupa: 19.09.2019.)
Vancouver
Dimitorvić A. Fotoreporter- promatrač ili sudionik. Medijska istraživanja [Internet]. 2004 [pristupljeno 19.09.2019.];10(2):99-106. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23004
IEEE
A. Dimitorvić, "Fotoreporter- promatrač ili sudionik", Medijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 99-106, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23004. [Citirano: 19.09.2019.]

Sažetak
Američki fotoreporter Ron Haviv autor je knjige Balkan, krv i med, u kojoj je
objavio fotografije snimljene u deset godina ratova koji su pratili raspad Jugoslavije.
Haviv izjavljuje da su mu svi ratovi koje je snimao isti, te da se nije
vezao ni za jednog čovjeka kojeg je snimio. Na njegovom primjeru raspravljamo
o položaju neutralnog promatrača, koji je imanentan novinarskom pristupu.
Može li se profesionalac radeći svoj posao posve otuđiti od ljudi čija
stradanja bilježi? Do koje je granice moguće potiskivati vlastite osjećaje i stavove?
U raspravi se koriste primjeri etičkih stavova koji su nastali na tlu Balkana,
u antičkoj Grčkoj. Iz etičkih promišljanja trojice Atenskih filozofa, Platona,
Trazimaha i Aristotela, izdvajamo misli trajne vrijednosti, koje se daju
primijeniti na razumijevanje suvremenog svijeta, te na situaciju u kojoj je radio
Haviv. Zaključujemo da je neutralnost zapravo strategija preživljavanja
neophodna u ratnoj situaciji, u vrijeme kada su novinari postali meta i ginu
radeći svoj posao više nego ikad dosad. Jedini način društvenog angažmana
fotoreportera je objavljivanje fotografija. Nakon toga fotografije nastavljaju
živjeti vlastitim životom, gdje njihova kvaliteta i učestalost objavljivanja odlučuju
o tome hoće li imati utjecaja na ljudsku svijest. Time ostaje neispunjen
ideal da se čovjek ponaša kao cjelovito, etičko biće, jer je očigledno da pravila
struke traže od fotoreportera da skriva svoje osjećaje i stavove.

Ključne riječi
profesionalna etika; fotoreporteri; ratna fotografija; Haviv; Ron

Hrčak ID: 23004

URI
https://hrcak.srce.hr/23004

[engleski]

Posjeta: 1.099 *