hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11

DOPRINOS TEMPERAMENTA I RODITELJSKOG PONAŠANJA RAZVOJNIM ISHODIMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Tina Božiković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4875-5301 ; alumna Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Odsjek za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Ina Reić Ercegovac   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Katija Kalebić Jakupčević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8859-1380 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (393 KB) str. 397-417 preuzimanja: 243* citiraj
APA 6th Edition
Božiković, T., Reić Ercegovac, I. i Kalebić Jakupčević, K. (2020). DOPRINOS TEMPERAMENTA I RODITELJSKOG PONAŠANJA RAZVOJNIM ISHODIMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI. Školski vjesnik, 69 (2), 397-417. https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11
MLA 8th Edition
Božiković, Tina, et al. "DOPRINOS TEMPERAMENTA I RODITELJSKOG PONAŠANJA RAZVOJNIM ISHODIMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI." Školski vjesnik, vol. 69, br. 2, 2020, str. 397-417. https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11. Citirano 19.10.2021.
Chicago 17th Edition
Božiković, Tina, Ina Reić Ercegovac i Katija Kalebić Jakupčević. "DOPRINOS TEMPERAMENTA I RODITELJSKOG PONAŠANJA RAZVOJNIM ISHODIMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI." Školski vjesnik 69, br. 2 (2020): 397-417. https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11
Harvard
Božiković, T., Reić Ercegovac, I., i Kalebić Jakupčević, K. (2020). 'DOPRINOS TEMPERAMENTA I RODITELJSKOG PONAŠANJA RAZVOJNIM ISHODIMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI', Školski vjesnik, 69(2), str. 397-417. https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11
Vancouver
Božiković T, Reić Ercegovac I, Kalebić Jakupčević K. DOPRINOS TEMPERAMENTA I RODITELJSKOG PONAŠANJA RAZVOJNIM ISHODIMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI. Školski vjesnik [Internet]. 2020 [pristupljeno 19.10.2021.];69(2):397-417. https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11
IEEE
T. Božiković, I. Reić Ercegovac i K. Kalebić Jakupčević, "DOPRINOS TEMPERAMENTA I RODITELJSKOG PONAŠANJA RAZVOJNIM ISHODIMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI", Školski vjesnik, vol.69, br. 2, str. 397-417, 2020. [Online]. https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati pridonose li dimenzije roditeljskog ponašajnog stila objašnjenju razvojnih obilježja djece predškolske dobi i povrh dječjih temperamentalnih značajki. U istraživanju su sudjelovala 194 roditelja jednog djeteta predškolske dobi, od čega 95.36 % majki. Primijenjeni su Upitnik temperamenta EASI, Multidimenzijski upitnik roditeljstva i Upitnik za procjenu razvoja djeteta predškolske dobi. Rezultati su uputili na značajnu povezanost između dimenzija temperamenta prema modelu EASI (emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost), funkcionalnih razvojnih obilježja djeteta i nekih dimenzija roditeljstva. Nisu utvrđene znatne razlike u procjenama temperamentalnih obilježja i razvojnih ishoda između dječaka i djevojčica. Rezultati regresijskih analiza pokazali su da je procjenama temperamentalnih dimenzija moguće objasniti visokih 56 % – 74 % varijance razvojnih ishoda djece predškolske dobi, ali i da dimenzije roditeljskog ponašanja dodatno ne pridonose objašnjenju varijance razvojnih obilježja djece uz kontrolu temperamenta. Uz ograničenja provedenog istraživanja, rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o utjecajima na razvojne ishode djece predškolske dobi s posebnim naglaskom na važnost prepoznavanja i razumijevanja temperamenta kao važne odrednice razvoja u dječjoj dobi.

Ključne riječi
dijete predškolske dobi; razvojna obilježja; roditeljsko ponašanje; temperament

Hrčak ID: 249027

URI
https://hrcak.srce.hr/249027

Posjeta: 463 *