Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.36978/cte.4.2.1

Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta

Ivica Boljat orcid id orcid.org/0000-0002-9410-418X ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.197 Kb

str. 7-18

preuzimanja: 757

citiraj


Sažetak

Provedeno je istraživanje na uzorku od 2829 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola iz svih hrvatskih županija s ciljem otkrivanja njihove percepcije radnih uvjeta kao potencijalnih stresora i njihovoj povezanosti s motivacijom za rad, simptomima izgaranja i namjerom za napuštanje posla. Anketom su ispitani stavovi učitelja potaknuti Skaalvikovim istraživanjima. Faktorskom analizom dobiveni su vrlo slični rezultati. Dodana su i pitanja o opterećenju učitelja u online nastavi uzrokovanoj COVOD-19 pandemijom, o pritisku na samostalnost učitelja od strane ravnatelja i roditelja te o društvenom statusu učitelja. U radu se stavlja naglasak na analizu rezultata koji se odnose na 504 učitelja i nastavnika informatike, tehničke kulture i srodnih strukovnih predmeta. Pokazale su se razlike u stavovima s obzirom na spol, godine staža, razinu škole u kojoj su zaposleni, vrstu studija kojeg su završili te napredovanje učitelja. Kvalitativnom analizom komentara učitelja detektirali su se glavni izvori nezadovoljstva iz perspektive učitelja, kao i potpora ovakvim istraživanjima i nada da će rezultati utjecati na promjenu odnosa Ministarstva prema učiteljima.

Ključne riječi

motivacija učitelja; stres učitelja; izgaranje učitelja; zadovoljstvo poslom; zahtjevi posla

Hrčak ID:

249104

URI

https://hrcak.srce.hr/249104

Datum izdavanja:

22.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.667 *