Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.36978/cte.4.2.3

Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture

Mislav Briševac ; Sveučilište u Rijeci
Damir Purković orcid id orcid.org/0000-0002-2046-3972 ; Sveučilište u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 1.011 Kb

str. 25-37

preuzimanja: 589

citiraj


Sažetak

Razvoj gospodarstva neke zemlje čvrsto je povezan s razvojem tehnologije i tehničkog odgojno-obrazovnog područja. Tehničko i inženjersko znanje karakterizira raznovrsnost i visoko nepredvidiva dinamika razvoja. Stoga je ovo područje učenja i poučavanja podložno promjenama i usklađivanju s dinamikom razvoja tehnologije te problemima uspješnog ostvarivanja ciljeva nastave. Kako bi se ti problemi neutralizirali, u suvremenu nastavu je potrebno implementirati i kontekstualne pristupe učenju i poučavanju, poput učenja temeljenog na projektima. U ovom radu se elaborira takva implementacija u okviru kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura. Kao predložak za implementaciju korišten je model kontekstualnog učenja i razvoja učenika. U tom smislu projektna nastava i učenje zauzimaju središnje mjesto u kurikulumu, tijekom čega se ostvaruje većina ishoda učenja. U radu se ujedno donosi primjer implementacije za 8. razred, što učiteljima i praktičarima može olakšati vlastitu operacionalizaciju kurikuluma. Pri tom učitelj i nadalje ostaje glavni kreator i moderator nastave, pri čemu je važno postaviti određena ograničenja učenicima, predvidjeti prijedloge za rješavanje problema te voditi učenike ka uspješnom dovršetku aktivnosti. Unatoč tome, stvarni učinak primjene ovakvog pristupa na postignuća učenika bit će moguće evaluirati tek ako zaživi u stvarnoj nastavnoj praksi, što se očekuje u skoroj budućnosti.

Ključne riječi

kontekstualni pristup; kurikulum; projektna nastava; tehnička kultura; učenje temeljeno na projektima

Hrčak ID:

249106

URI

https://hrcak.srce.hr/249106

Datum izdavanja:

22.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.340 *