Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Strah od matematike učenika u osnovnoj školi

Tomislava Vidić orcid id orcid.org/0000-0003-2040-2667 ; Osnovna škola Remete, Zagreb
Snježana Smetko
Anja Maričić


Puni tekst: hrvatski pdf 243 Kb

str. 203-219

preuzimanja: 625

citiraj


Sažetak

Uspjeh u matematici postiže se jedino ako učenici vide matematiku kao korisnu, zanimljivu i vrijednu uloženog truda. Nažalost, dio učenika matematiku povezuje s osjećajem straha, napetosti i nelagode. Strah je najčešće istraživana emocija povezana s matematikom, a definira se kao osjećaj napetosti i strepnje u procesuiranju matematičkih problema u svakodnevnom životu i školskom okruženju.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri učenici doživljavaju strah od matematike te razlikuju li se u tim percepcijama s obzirom na spol, dob, odnosno postignuti uspjeh u matematici. U istraživanju je sudjelovalo 436 učenika od drugog do osmog razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da djevojčice imaju veći strah od matematike i zabrinutije su zbog uspjeha nego dječaci. Mlađi učenici (2. – 4. r.) imaju manje negativnih afektivnih reakcija i manje su zabrinuti zbog uspjeha nego stariji učenici (5. – 8. r.). Učenici koji imaju zaključnu ocjenu odličan iz matematike imaju manje negativnih afektivnih reakcija nego ostali učenici, ali se ne razlikuju statistički značajno u dimenziji zabrinutosti zbog uspjeha.

Ključne riječi

dobne razlike; spolne razlike; strah od matematike; učenici osnovne škole

Hrčak ID:

249636

URI

https://hrcak.srce.hr/249636

Datum izdavanja:

1.12.2020.

Posjeta: 1.408 *