hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PRAĆENJE VRŠNJAČKOG NASILJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: SPOLNE RAZLIKE U UČESTALOSTI I VRSTAMA NASILNOG PONAŠANJA

Iris Marušić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tea Pavin Ivanec ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (217 KB) str. 5-19 preuzimanja: 2.219* citiraj
APA 6th Edition
Marušić, I. i Pavin Ivanec, T. (2008). PRAĆENJE VRŠNJAČKOG NASILJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: SPOLNE RAZLIKE U UČESTALOSTI I VRSTAMA NASILNOG PONAŠANJA. Ljetopis socijalnog rada, 15 (1), 5-19. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23095
MLA 8th Edition
Marušić, Iris i Tea Pavin Ivanec. "PRAĆENJE VRŠNJAČKOG NASILJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: SPOLNE RAZLIKE U UČESTALOSTI I VRSTAMA NASILNOG PONAŠANJA." Ljetopis socijalnog rada, vol. 15, br. 1, 2008, str. 5-19. https://hrcak.srce.hr/23095. Citirano 27.05.2020.
Chicago 17th Edition
Marušić, Iris i Tea Pavin Ivanec. "PRAĆENJE VRŠNJAČKOG NASILJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: SPOLNE RAZLIKE U UČESTALOSTI I VRSTAMA NASILNOG PONAŠANJA." Ljetopis socijalnog rada 15, br. 1 (2008): 5-19. https://hrcak.srce.hr/23095
Harvard
Marušić, I., i Pavin Ivanec, T. (2008). 'PRAĆENJE VRŠNJAČKOG NASILJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: SPOLNE RAZLIKE U UČESTALOSTI I VRSTAMA NASILNOG PONAŠANJA', Ljetopis socijalnog rada, 15(1), str. 5-19. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23095 (Datum pristupa: 27.05.2020.)
Vancouver
Marušić I, Pavin Ivanec T. PRAĆENJE VRŠNJAČKOG NASILJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: SPOLNE RAZLIKE U UČESTALOSTI I VRSTAMA NASILNOG PONAŠANJA. Ljetopis socijalnog rada [Internet]. 2008 [pristupljeno 27.05.2020.];15(1):5-19. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23095
IEEE
I. Marušić i T. Pavin Ivanec, "PRAĆENJE VRŠNJAČKOG NASILJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: SPOLNE RAZLIKE U UČESTALOSTI I VRSTAMA NASILNOG PONAŠANJA", Ljetopis socijalnog rada, vol.15, br. 1, str. 5-19, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23095. [Citirano: 27.05.2020.]

Sažetak
Posljednjih nekoliko godina sve se više prepoznaje potreba sustavnih istraživanja fenomena vršnjačkog nasilja u hrvatskim školama i njegovih različitih manifestacija vezanih uz socio-demografska obilježja počinitelja i žrtve. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učestalost pojedinih oblika vršnjačkog zlostavljanja u dvije točke mjerenja, na početku i nakon prve godine provedbe intervencijskog programa. Ispitivanje je provedeno u 11 osnovnih škola u različitim dijelovima Hrvatske. Pokazalo se da su dječaci češći počinitelji vršnjačkog nasilja u oba mjerenja. U prvom mjerenju postoje očekivane spolne razlike u obrascu izloženosti pojedinim vrstama nasilja, prema kojima su djevojčice više izložene različitim oblicima socijalne izolacije i relacijske agresije. Utvrđeno je da učenici u drugom mjerenju znatno češće izjavljuju da su bili nasilni ili žrtve nasilja jednom ili dvaput u odnosu na prvo mjerenje, dok je broj onih koji nisu bili ni nasilnici niti žrtve manji. Spolne razlike u drugom mjerenju nisu utvrđene. Također, učenici u drugom mjerenju rjeđe navode neke oblike nasilja poput prijetnji, uzimanja i uništavanja stvari, fizičke agresije, laganja, i širenja glasina, te izrugivanja. Ove razlike se mogu pripisati povećanoj senzibilizaciji na različite oblike nasilja nastaloj tijekom provedbe intervencijskog programa, što dovodi do njihovog jasnijeg prepoznavanja, ali i učinkovitijeg suzbijanja.

Ključne riječi
vršnjačko nasilje; spolne razlike; vrste nasilja

Hrčak ID: 23095

URI
https://hrcak.srce.hr/23095

[engleski]

Posjeta: 4.688 *