Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.2.129

Vrijednost oglasa i stav o katalozima i trgovačkim letcima kod hrvatskih potrošača – SEM pristup

Damir Dobrinić orcid id orcid.org/0000-0002-8489-2688 ; University of Zagreb, Faculty of organization and informatics


Puni tekst: engleski pdf 389 Kb

str. 129-146

preuzimanja: 797

citiraj


Sažetak

Svrha – Cilj je istraživanja utvrditi kod hrvatskih potrošača utjecaj čimbenika informativnosti, zabave, iritacije i vjerodostojnosti oglasa na percepciju njegove vrijednosti i stav o oglašavanju putem kataloga i trgovačkih letaka. Metodološki pristup – Istraživanje testira teorijski model percipirane vrijednosti. Putem elektroničke pošte, Facebook grupa i internetskih foruma prikupljeno je 354 valjanih odgovora. Metoda modeliranja strukturnih jednadžbi (SEM) korištena je za testiranje hipoteza.
Rezultati i implikacije – Rezultati istraživanja pokazuju da su informativnost, zabava i vjerodostojnost važni prediktori vrijednosti oglašavanja putem kataloga i letaka, dok iritacija to nije. Nadalje, zabava, vjerodostojnost i percepcija vrijednosti oglasa imaju pozitivan i značajan utjecaj na stav o oglašavanju putem kataloga i letaka. Osim znanstvenog doprinosa, istraživanje ima i svoj praktični značaj kao vodič za buduće marketinške aktivnosti na podizanju učinkovitosti ove vrste oglašavanja.
Ograničenja – Ograničenje istraživanja vezano je uz nereprezentativnost uzorka s obzirom da je autor koristio raspoložive adrese elektroničke pošte te Facebook grupe i internetske portale.
Doprinos – Pregledom dostupne literature utvrđeno je kako primijenjeni model percipirane vrijednosti dosad nije testiran u kontekstu kataloga i trgovačkih letaka. Time se nadograđuju dosadašnje spoznaje o efikasnosti pojedinih medija oglašavanja.

Ključne riječi

katalozi; trgovački letci; model; percepcija vrijednosti oglasa; stav o oglašavanju;

Hrčak ID:

250244

URI

https://hrcak.srce.hr/250244

Datum izdavanja:

11.1.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.806 *