Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.2.169

Veza između kauzalnog atribuiranja neuspjelih mobilnih novčanih transakcija i zadovoljstva oporavkom: posrednička uloga negativnih emocija

Hamza Hussein Malombe orcid id orcid.org/0000-0003-4724-5657 ; Moshi Co-Operative University, Department of Banking and Finance
Deepjyoti Choudhury ; Assam University Silchar, Department of Business Administration


Puni tekst: engleski pdf 284 Kb

str. 169-185

preuzimanja: 628

citiraj


Sažetak

Svrha – Unatoč izuzetnom rastu i važnosti tehnologije mobilnog novca, javlja se zabrinutost zbog neuspjelih transakcija. Ova istraživačka studija ocjenjuje percepcije korisnika o neuspjelim transakcijama, odgovorima na njih kao i oporavku u kontekstu tržišta u razvoju. Točnije, predlaže se model za analizu izravnog učinka kauzalnog atribuiranja neuspjeha transakcija mobilnog novca korištenjem dimenzija upravljivosti i stabilnosti zadovoljstva oporavkom kao i neizravnih učinaka negativnih emocija.
Metodološki pristup – Podaci su prikupljeni putem online, strukturiranog anketnog upitnika od 344 korisnika (pretplatnika) usluge mobilnog novca koji su u posljednjih šest mjeseci doživjeli neuspjehe u transakcijama.
Rezultati i implikacije – Hipoteze istraživanja testirane su primjenom modeliranja strukturnih jednadžbi metodom parcijalnih najmanjih kvadrata (PLS-SEM), korištenjem SmartPLS 3 softvera. Istraživanje je otkrilo da obje dimenzije kauzalne atribucije, upravljivost i stabilnost, značajno utječu na negativne emocije i zadovoljstvo oporavkom. Osim toga, negativne su emocije značajno utjecale na zadovoljstvo oporavkom. Otkriveno je i da negativne emocije posreduju u odnosu između kauzalnog atribuiranja i zadovoljstva oporavkom. Pružateljima usluga savjetuje se smanjivanje sprječivih i ustaljenih propusta u transakcijama.
Ograničenja – Budući da nije postojala baza podataka o pretplatnicima usluge mobilnoga novca koji su doživjeli neuspjehe u transakcijama, provedeno je javno internetsko istraživanje s pitanjima za provjeru. Ispitanici su ispunjavali upitnik na temelju dobrovoljnog sudjelovanja pa treba biti oprezan pri generaliziranju.
Doprinos – Ovo je jedno od rijetkih istraživanja o neuspjehu usluge na tržištima u razvoju. Prvi je puta korištena teorija atribuiranja kao glavna teorija za objašnjavanje percepcije i odgovora na neuspjeh transakcija u kontekstu mobilnog novca.

Ključne riječi

stabilnost; upravljivost; negativne emocije; zadovoljstvo oporavkom; mobilni novac; gospodarstvo u razvoju;

Hrčak ID:

250253

URI

https://hrcak.srce.hr/250253

Datum izdavanja:

11.1.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.466 *