hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija)

Ivana Kronja ; Viša škola likovnih i primenjenih umetnosti, Beograd, Srbija

Puni tekst: hrvatski, pdf (370 KB) str. 97-106 preuzimanja: 2.440* citiraj
APA 6th Edition
Kronja, I. (2008). Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija). Filozofska istraživanja, 28 (1), 97-106. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23146
MLA 8th Edition
Kronja, Ivana. "Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija)." Filozofska istraživanja, vol. 28, br. 1, 2008, str. 97-106. https://hrcak.srce.hr/23146. Citirano 05.04.2020.
Chicago 17th Edition
Kronja, Ivana. "Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija)." Filozofska istraživanja 28, br. 1 (2008): 97-106. https://hrcak.srce.hr/23146
Harvard
Kronja, I. (2008). 'Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija)', Filozofska istraživanja, 28(1), str. 97-106. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23146 (Datum pristupa: 05.04.2020.)
Vancouver
Kronja I. Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija). Filozofska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 05.04.2020.];28(1):97-106. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23146
IEEE
I. Kronja, "Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija)", Filozofska istraživanja, vol.28, br. 1, str. 97-106, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23146. [Citirano: 05.04.2020.]

Sažetak
Zemlje tranzicije danas, zajedno s ekonomskom i političkom, doživljavaju i »medijsku« transformaciju, točnije izravnu transformaciju u mas-medijsko postmoderno društvo, u kome su svi važniji socijalni odnosi posredovani medijima. Ove transformacije predstavljaju nužnost što ju nameću kapitalistički privredni sustav i demokratski poredak koji se u ovim društvima uspostavljaju. One također donose i kulturne i psihološke promjene: televizija postaje ključni faktor porodičnog i društvenog života; potrošnja, moda i kult tijela, zajedno sa sadržajima popularne i populističke lokalne kulture, preko masovnih medija stižu do masa novopečenih potrošača, dok se značajne političke i socijalne nepravde, nejednakosti i sukobi neutraliziraju i prikazuju kao razlike u »životnim stilovima«, što je tipično i za zapadnu mas-medijsku kulturu. Ovo će izlaganje razmotriti skorašnje primjere srpsko-bosanskog Velikog brata, srpsku tabloidnu štampu i izbor za pjesmu Eurovizije, u pokušaju da bolje razumije ulogu domaćih i stranih medija u procesima fragmentacije stabilnih društvenih identiteta, kulturne globalizacije i političkih manipulacija.

Ključne riječi
masovni mediji; tranzicija; globalizacija; popularna kultura; reality-TV

Hrčak ID: 23146

URI
https://hrcak.srce.hr/23146

[engleski]

Posjeta: 3.192 *