Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Čovjek tranzicije u mas-medijskom društvu (slučaj Srbija)

Ivana Kronja ; Viša škola likovnih i primenjenih umetnosti, Beograd, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 97-106

preuzimanja: 2.760

citiraj


Sažetak

Zemlje tranzicije danas, zajedno s ekonomskom i političkom, doživljavaju i »medijsku« transformaciju, točnije izravnu transformaciju u mas-medijsko postmoderno društvo, u kome su svi važniji socijalni odnosi posredovani medijima. Ove transformacije predstavljaju nužnost što ju nameću kapitalistički privredni sustav i demokratski poredak koji se u ovim društvima uspostavljaju. One također donose i kulturne i psihološke promjene: televizija postaje ključni faktor porodičnog i društvenog života; potrošnja, moda i kult tijela, zajedno sa sadržajima popularne i populističke lokalne kulture, preko masovnih medija stižu do masa novopečenih potrošača, dok se značajne političke i socijalne nepravde, nejednakosti i sukobi neutraliziraju i prikazuju kao razlike u »životnim stilovima«, što je tipično i za zapadnu mas-medijsku kulturu. Ovo će izlaganje razmotriti skorašnje primjere srpsko-bosanskog Velikog brata, srpsku tabloidnu štampu i izbor za pjesmu Eurovizije, u pokušaju da bolje razumije ulogu domaćih i stranih medija u procesima fragmentacije stabilnih društvenih identiteta, kulturne globalizacije i političkih manipulacija.

Ključne riječi

masovni mediji; tranzicija; globalizacija; popularna kultura; reality-TV

Hrčak ID:

23146

URI

https://hrcak.srce.hr/23146

Datum izdavanja:

7.4.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.062 *