Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

(Re)konstrukcije identiteta u udžbeničkoj produkciji: Analiza sadržaja udžbenika za prva četiri razreda osnovne škole od 1945. godine do danas

Jelena Marković orcid id orcid.org/0000-0002-7436-6190 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 464 Kb

str. 67-94

preuzimanja: 2.080

citiraj


Sažetak

Članak se bavi udžbenicima, radnim bilježnicama i priručnicima za nastavnike za prva četiri razreda osnovne škole od 1945. godine do danas. Autorica nastoji ukazati na udžbeničku produkciju kao mjesto na kojem se sukreira društveno sjećanje i društveni ''zaborav'' odnosno promatra ih kao dimenziju političke moći te kao mjesto sukreiranja socijalne konstrukcije djetinjstva i zbilje uopće. Doba društvenih kriza promatra kao doba (re)konstrukcije identiteta te naglašava ideološku determiniranost udžbeničke produkcije.

Ključne riječi

školski udžbenici; identitet; djetinjstvo

Hrčak ID:

23194

URI

https://hrcak.srce.hr/23194

Datum izdavanja:

16.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.049 *