Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi40405

Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije

Boris Ružić orcid id orcid.org/0000-0003-4491-4763 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka


Puni tekst: engleski pdf 307 Kb

str. 743-743

preuzimanja: 235

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 307 Kb

str. 729-743

preuzimanja: 227

citiraj


Sažetak

Članak razmatra dva filma Haruna Farockija – Ein Bild (1983.) i Nicht löschbares Feuer (1969.) – te ih dovodi u vezu s teorijskim postavkama Mirzoeffove kontrapovijesti vizualnosti i Rancièreovim argumentima koji se tiču emancipiranog gledatelja. Temeljna je teza da eksperimentalna, semantički nejasna ili nedovršena slika može u epistemološkom smislu biti od vrijednosti gledatelju za političko djelovanje. Rad predlaže nazivlje kapitalna slika i kapilarna slika u svrhe ocrtavanja sličnosti i razlika među različitim oblicima proizvodnje slike. Istraživanje se zaključuje uvidom u emancipacijsku snagu filmske slike u trenucima kada se može vidjeti struktura proizvodnje same slike na ekranu. Objelodanjeni rad koji je sadržan u slici postaje rad gledatelja u demistifikaciji homogenosti njezinih značenjskih kodova.

Ključne riječi

Harun Farocki; emancipacija; gledatelj; vizualna kultura; kapitalna slika; kapilarna slika

Hrčak ID:

251492

URI

https://hrcak.srce.hr/251492

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.244 *