hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene

Vladimir Vujčić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (260 KB) str. 16-32 preuzimanja: 496* citiraj
APA 6th Edition
Vujčić, V. (2003). Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene. Politička misao, 40 (1), 16-32. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23201
MLA 8th Edition
Vujčić, Vladimir. "Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene." Politička misao, vol. 40, br. 1, 2003, str. 16-32. https://hrcak.srce.hr/23201. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Vujčić, Vladimir. "Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene." Politička misao 40, br. 1 (2003): 16-32. https://hrcak.srce.hr/23201
Harvard
Vujčić, V. (2003). 'Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene', Politička misao, 40(1), str. 16-32. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23201 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Vujčić V. Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene. Politička misao [Internet]. 2003 [pristupljeno 07.12.2019.];40(1):16-32. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23201
IEEE
V. Vujčić, "Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene", Politička misao, vol.40, br. 1, str. 16-32, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23201. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
U ovome radu autor je pokušao pokazati odnos između Rawlsove koncepcije osobe, društvene kooperacije i političke edukacije. Rawls političku edukaciju precizno veže za liberalno političko stajalište, a ne za život u cjelini. Zato je u njegovoj koncepciji važna teza o “razložnom pluralizmu” i razložno nesuglasnim koncepcijama dobroga života. U radu se pokušava pokazati da je za Rawlsa upravo koncepcija razložne osobe cilj političke edukacije, zapravo sposobnost osobe da prihvati osnovna načela pravednosti kao uvjeta za društvenu kooperaciju, a “tereti suđenja” su izvor i okvir temeljnih političkih vrlina (tolerancije, respekta, reciprociteta, uljudnosti, itd.) koje Rawls zastupa i smatra značajnima za ideju javnoga uma, tj. određenu vrstu deliberativne demokracije, te za samu opstojnost i stabilnost političkog poretka. Tako se Rawls zapravo uključio u raspravu o koncepciji liberalnih vrlina i mogućnosti njihove političke socijalizacije i edukacije.

Ključne riječi
kooperacija; liberalizam; političko; političko obrazovanje; razložni pluralizam; Rawls; tereti suđenja

Hrčak ID: 23201

URI
https://hrcak.srce.hr/23201

[engleski]

Posjeta: 874 *