Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Objektivno vrednovanje lokacijski i vremenski ovisnih tendencija boja i individualizacije pomoću modela za analizu boje odjeće

Gabrijela Fužir Bauer ; Fakultet strojarstva, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 725 Kb

str. 158-165

preuzimanja: 515

citiraj


Sažetak

U radu je istraženo izgrađivanje vizualnog indentiteta pomoću odjeće u vremenu globalizacije i društvenih tendencija individualizaciji. Svrha istraživanja bila je pomoći dizajnerima, istraživačima tržišta i osobama koji rade na marketingu, u razvoju marketinških strategija za tržište specifičnih kulturnih, društvenih karakteristika te karakteristika pojedinca. Pretpostavljeno je da se tendencije individualizacije u društvu mogu odrediti analizom karakteristika vizualnih elemenata koje čovjek upotrebljava u izgradnji svog vizualnog imidža. Tim elementima svatko istodobno izražava dimenzije vlastite kulturne, društvene i osobne karakteristike. Mjerenje, odnosno istraživanje boja, kao jedne od vizualnih mjerljivih elemenata, odabrano je za kao indikator društvenog i individualnog identiteta. Također je izrađen model za objektivno vrednovanje tendencije individualizacije.

Ključne riječi

odjeća; boja; individualizacija; globalizacija; vizualna slika; identitet

Hrčak ID:

23206

URI

https://hrcak.srce.hr/23206

Datum izdavanja:

3.6.2007.

Posjeta: 1.093 *