Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol57no109

Subverzivna ikona trudnoće suprotstavljena kulturi straha: vizualne prakse u lokalnom kontekstu

Suzana Marjanić orcid id orcid.org/0000-0002-6158-3006 ; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 1.259 Kb

str. 197-216

preuzimanja: 620

citiraj


Sažetak

U članku interpretiram subverzivnu ikonu trudnoće u linearnom hodu, suprotstavljenu kulturi straha: od Vlaste Delimar koja je ambijentom Trudnoća (1987) upisana u feminističku i žensku povijest umjetnosti jugoslavenskoga/hrvatskoga konteksta kao prva domaća umjetnica koja je fotodokumentacijom, fotopeformansom dokumentirala vlastitu trudnoću; izvela je trudnoću na način boginje i pritom je seksualizirala Baubinom pozom. Nadalje, zaustavljam se na interpretacijama subverzije trudničkim trbuhom što ju je ostvarila u svome radu Lady Rosa of Luxembourg (2001) Sanja Iveković, da bih niz kontekstualizirala potresnom pričom-ispovijedi umjetnice mlađe generacije Martine Križanić, koja je na prvoj domaćoj izložbi o trudnoći Žena – trudnica – majka: zelene sfere i nekropolitike (Galerija Vladimir Bužančić, Zagreb 2017., kustosica Anita Zlomislić) vizualizirala subverzivno majčinstva (instalacija Kabine za presvlačenje, 2017), iz vlastite perspektive, i to bez straha.

Ključne riječi

trudnoća, hrvatska suvremena vizualna praksa, Vlasta Delimar, Sanja Iveković, Martina Križanić, subverzija straha

Hrčak ID:

239349

URI

https://hrcak.srce.hr/239349

Datum izdavanja:

19.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.402 *