Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46458/27121097.2020.26.29

UTJECAJ SEGMENTACIJE NAVIJAČA NA NAMJERU PONOVNE KUPNJE

Doris Delić
Mario Pepur orcid id orcid.org/0000-0001-7564-5442 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 434 Kb

str. 29-51

preuzimanja: 363

citiraj


Sažetak

Zadnja dva desetljeća događa se velika i slojevita transformacija sporta u posao koja sportsku industriju svrstava među najznačajnije gospodarske grane razvijenog svijeta. Rastuća primjena recentnih načela poslovanja u sportskoj industriji neminovna su posljedica današnjeg poimanja sporta. Sportska industrija podrazumijeva globalno tržište različitih proizvoda i usluga povezanih sa sportom. Kako bi proizvođači i pružatelji sportskih proizvoda i usluga stvorili određene prednosti pred ostalim konkurentima prisiljeni su istražiti postojeće tržište te napraviti segmentaciju. Pod segmentacijom se podrazumijeva podjela potrošača u pojedine skupine na temelju njihovih karakteristika, preferencija i želja. Samo zadovoljni kupci razvijaju lojalnost prema proizvođaču ili pružatelju usluga te kao takvi učestalo ponavljaju svoju kupnju. Podaci korišteni u radu prikupljeni su istraživanjem među navijačima HNK Hajduka. U radu su se analizirali segmenti navijača te se istražila razlika između korištenih segmenata na namjeru ponovne kupnje. Testirane su razlike među segmentima u odnosu na namjeru ponovnog dolaska na utakmicu, namjeru ponovne kupnje proizvoda i usluga kluba i namjeru ponovne kupnje proizvoda i usluga sponzora kluba. Rezultati dobiveni istraživanjem ukazali su kako se navijači mogu grupirati u pet različitih segmenata te kako postoji statistički značajna razlika među segmentima u namjeri ponovne kupnje.

Ključne riječi

sportski marketing; segmentacija tržišta; namjera ponovne kupnje; nogometni navijači;

Hrčak ID:

252126

URI

https://hrcak.srce.hr/252126

Datum izdavanja:

30.12.2020.

Posjeta: 719 *