Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj knjižnice na komunikacijske trendove i medijsku pismenost

Irena Kiss orcid id orcid.org/0000-0001-9246-8070 ; Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 1.014 Kb

str. 51-64

preuzimanja: 145

citiraj


Sažetak

Cjeloživotno obrazovanje podrazumijeva kontinuirani proces pripreme za zanimanja koja proizlaze iz zahtjeva tehnološkog razvoja i konkretnih potreba društva. Uz rad čini područje u kojem prosuđivanje nekih čovjekovih karakteristika ima veliko značenje ne samo u životu pojedinca, već i za cijelo društvo. Pored zahtjeva u pogledu motivacije i spremnosti pojedinca za cjeloživotno obrazovanje, u obzir se uzimaju tendencije komunikacijskih i gospodarskih promjena, zahtjevi tržišta radne snage, trend zastarijevanja stečenih znanja i vještina te medijski odgoj. Stavovi o aktualnim komunikacijskim trendovima, tema je istraživanja provedenog među 142 ispitanika završnih razreda srednje strukovne škole i polaznika programa prekvalifikacije u izobrazbi odraslih. Rezultati istraživanja ukazali su na znatno manji udio klasičnih oblika u odnosu na dinamičniju mrežnu komunikaciju, te na posljedice brze razmjene informacija u smislu otežanog verbalnog izričaja. Dolazi se do zaključka da svaka razvojna faza društva i pojedinca za knjižničare i knjižnice predstavlja novi izazov.

Ključne riječi

cjeloživotno obrazovanje; tržište rada; medijski odgoj; komunikacijski trendovi; knjižnice

Hrčak ID:

252321

URI

https://hrcak.srce.hr/252321

Datum izdavanja:

16.2.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 695 *