hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Američki nekomercijalni radio: Mainstream (public) vs. Community radio

Goran Ivanović

Puni tekst: hrvatski, pdf (189 KB) str. 63-73 preuzimanja: 656* citiraj
APA 6th Edition
Ivanović, G. (2000). Američki nekomercijalni radio: Mainstream (public) vs. Community radio. Medijska istraživanja, 6 (1), 63-73. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23373
MLA 8th Edition
Ivanović, Goran. "Američki nekomercijalni radio: Mainstream (public) vs. Community radio." Medijska istraživanja, vol. 6, br. 1, 2000, str. 63-73. https://hrcak.srce.hr/23373. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Ivanović, Goran. "Američki nekomercijalni radio: Mainstream (public) vs. Community radio." Medijska istraživanja 6, br. 1 (2000): 63-73. https://hrcak.srce.hr/23373
Harvard
Ivanović, G. (2000). 'Američki nekomercijalni radio: Mainstream (public) vs. Community radio', Medijska istraživanja, 6(1), str. 63-73. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23373 (Datum pristupa: 28.09.2021.)
Vancouver
Ivanović G. Američki nekomercijalni radio: Mainstream (public) vs. Community radio. Medijska istraživanja [Internet]. 2000 [pristupljeno 28.09.2021.];6(1):63-73. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23373
IEEE
G. Ivanović, "Američki nekomercijalni radio: Mainstream (public) vs. Community radio", Medijska istraživanja, vol.6, br. 1, str. 63-73, 2000. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23373. [Citirano: 28.09.2021.]

Sažetak
Američki eter odavno je veliki business, kojemu posebice na ruku ide i Zakon o
telekomunikacijama iz 1996. godine pa u SAD-u prevladavaju medijske koporativno
oligopolne organizacije, koje imaju drugačiju perspektivu, drugačije prioritete i drugačijim
prikazuju život u lokalnoj zajednici. No, komuniciranje u zajednici ipak je potpuno
drugačiji koncept od uobičajene prodaje proizvoda. Za razliku od komercijalnih
radijskih postaja, koje čine veliku većinu ukupnog broja radijskih postaja u SAD-u,
profit ne bi smio diktirati i programe nekomercijalnih postaja, iako smo posljednjih
godina sve češće svjedoci upravo takve pojave. Stoga se iz američkog javnoradijskog
sektora izdvaja progresivni community radio, koji unatoč pritiscima, poglavito korporacija,
zadržava temeljne karakteristike demokratskog javnog komuniciranja.
Community radio omogućava i olakšava pristup do etera običnim građanima,
poglavito manje pravno zastupljenim segmentima populacije, kakve su nacionalne, etničke,
kulturne, političke, interesne, dobne i slične manjine, koje vrlo lako mogu postati
glas većine. Kao medij demokratskog komuniciranja, community radio nudi treći
put, drugačiji od korporativno-komercijalnog i državno-javnog. Unatoč očiglednim
razlikama od mainstream javnog radija i sve većem broju slušatelja, community radio
je, prema važećim američkim zakonima, još marginalizirani dio javnog radijskog
sektora.

Ključne riječi
community radio; radijske postaje; Sjedinjene Američke Države; nekomercijalni mediji; demokratsko javno komuniciranje

Hrčak ID: 23373

URI
https://hrcak.srce.hr/23373

[engleski]

Posjeta: 1.143 *