Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.19.1.8

Vokalni citati slavonskog melosa u skladbi Vukovarski requiem autora Davora Bobića

Zdravko Drenjančević orcid id orcid.org/0000-0002-8413-1715 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 836 Kb

str. 111-122

preuzimanja: 435

citiraj


Sažetak

Nakon Prvoga svjetskog rata, pojavom neonacionalnog smjera, započinje razdoblje značajnije primjene slavonskog melosa u umjetničkoj glazbi. Od 50-ih godina prošlog stoljeća ta je primjena, različitim intenzitetom, prisutna sve do danas pa tako glazbenom opusu nadahnutom slavonskim melosom pripada više od 60 skladateljskih ostvarenja. U sklopu našeg istraživanja tog opusa izdvojili smo skladbu varaždinskog skladatelja Davora Bobića pod nazivom Vukovarski requiem. Na stvaranje ove četverostavačne simfonije skladatelja su potaknula ratna stradanja grada Vukovara za vrijeme Domovinskog rata. Unutar opusa nadahnutog slavonskim melosom samo prvi stavak Bobićeve simfonije, Predskazanje, sadrži vokalne citate u izvedbi izvornog ženskog pjevačkog sastava. To je pobudilo naš znanstveni interes te postalo temom ovog rada. Skladatelj preuzima i razrađuje melodiju tradicijskog žetvenog napjeva Tri jetrve žito žele, naglašavajući citatom pripadnost grada Vukovara Slavoniji. Dokazavši podrijetlo preuzetog citata, analitički smo prikazali načine njegove primjene te ulogu izvornog ženskog pjevačkog sastava u stvaranju asocijacija slavonskog melosa.

Ključne riječi

requiem; simfonija; slavonski melos; vokalni citati

Hrčak ID:

253813

URI

https://hrcak.srce.hr/253813

Datum izdavanja:

15.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.136 *