Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31192/np.19.1.12

Korelati korištenja medija kod djece predškolske dobi

Slavica Šimić Šašić orcid id orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar, Hrvatska
Marija Rodić orcid id orcid.org/0000-0003-4050-9197 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 147 Kb

str. 167-181

preuzimanja: 1.068

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost između količine vremena provedenog u korištenju medija djece predškolske dobi i nekih osobnih i okolinskih čimbenika. U istraživanju je sudjelovalo 391 dijete u dobi od 5 do 7 godina. Roditelji su procijenili korištenje medija, temperament i regulaciju emocija kod djece, roditeljska ponašanja prema djetetu i roditeljsku kompetentnost. Odgojiteljice su procijenile socioemocionalnu dobrobit i otpornost djece, a procjene o samopoimanju prikupile su kroz intervjue s djecom. Dobiveni rezultati pokazuju da je količina vremena koju djeca predškolske dobi provode u korištenju medija slabo, ali statistički značajno povezana s osobnim i okolinskim čimbenicima. Spol djeteta, negativan afekt, regulacija emocija, obrazovanje roditelja, popustljivost, informatička pismenost i stav prema dječjem korištenju medija povezani su s djetetovim ukupnim vremenom provedenim u korištenju medija. Korelati vremena provedenog u korištenju medija razlikuju se i ovise o vrsti medija. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu daljnjeg istraživanja uloge medija između varijabli antecedenti i razvojnih ishoda.

Ključne riječi

djeca predškolske dobi; mediji; osobni i okolinski čimbenici; roditelji

Hrčak ID:

253820

URI

https://hrcak.srce.hr/253820

Datum izdavanja:

15.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.153 *