Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5513/JCEA01/22.1.3026

Kupnja ekološkog povrća kao oblik pro-okolišnog ponašanja: Primjena teorije aktiviranja normi

Ivica Faletar ; Federal Research Institute for Rural Areas, Forestry and Fisheries, Institute of Market Analysis, Johann Heinrich von Thünen Institute, Bundesallee 63, 38116 Braunschweig, Germany
Damir Kovačić ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Agricultural Marketing, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Croatia
Marija Cerjak ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Agricultural Marketing, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 719 Kb

str. 211-225

preuzimanja: 326

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi primjenjivost teorije aktiviranja normi u kontekstu kupnje ekološkog povrća s namjerom kupnje kao ciljanom varijablom. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 404 potrošača ekološkog povrća. Rezultati modeliranja strukturnih jednadžbi otkrili su da su odrednice osobne norme bile svijest o potrebi i društvena norma. Osobna norma i društvena norma značajno i pozitivno utjecale su na namjeru kupnje ekološkog povrća, potvrđujući primjenjivost teorije aktiviranja normi. Na temelju ovih rezultata, date su preporuke za marketinšku praksu s ciljem jačanja namjere kupnje ekološkog povrća i na taj način kupovnog ponašanja potrošača ekološkog povrća kao oblika pro-okolišnog ponašanja.

Ključne riječi

teorija aktiviranja normi; ekološko povrće; pro-okolišno ponašanje

Hrčak ID:

254980

URI

https://hrcak.srce.hr/254980

Datum izdavanja:

28.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.081 *