Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31823/d.29.1.5

Osvrt na emocionalni aspekt slušanja glazbe

Tihana Škojo ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 178 Kb

str. 91-108

preuzimanja: 582

citiraj


Sažetak

Unatoč iznimnom zanimanju za istraživanja emocija u glazbi, tek rijetki glazbeni pedagozi upozoravaju na važnost toga fenomena u nastavi glazbe.
U predstavljenom se radu analiziraju rezultati empirijskoga istraživanja radi utvrđivanja doživljenih emocija na slušanje sljedećih glazbenih primjera: C. Saint-Saëns: Karneval životinja, Finale; I. Stravinski: Posvećenje proljeća, Uvod; J. Williams: Schindlerova lista; F. Livadić: Nokturno u fis molu; I. Malec: Lumina te I. Krajač, K. Metikoš i M. Prohaska: Gubec-Beg, Janino ludilo.
Rezultati istraživanja aktualiziraju važnost emocionalnoga odgovora učenika na glazbeno djelo te doprinose nastojanjima po-jedinih glazbenih pedagoga da naglase potrebu za cjelovitim primanjem glazbenoga djela koje će uz znanje i razumijevanje uključivati i emocionalnu dimenziju.

Ključne riječi

emocije; slušanje; glazbeno djelo; glazbeni repertoar; glazbeni pedagog; nastava glazbene kulture; učenik

Hrčak ID:

255909

URI

https://hrcak.srce.hr/255909

Datum izdavanja:

16.4.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.288 *