Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Street corner work s obiteljima

Josip Janković ; Udruga Poticaj, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 57 Kb

str. 123-123

preuzimanja: 73

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 245 Kb

str. 121-160

preuzimanja: 296

citiraj


Sažetak

Rad je posvećen istraživanju provedenom u okviru znanstvenog projekta „Street corner work s obiteljima" temeljenog na metodologiji akcijskih istraživanja za koja je karakteristično djelovanje na istraživanu pojavu, ispitivanje i utvrđivanje rezultata tog djelovanja. Nešto više od godinu dana istraživač je odlazio na mjesta na koja dolaze roditelji s djecom predškolske dobi te koristeći metodu promatranja sa sudjelovanjem otkrivao rizične situacije u kojima odrasli svojom nekompetentnošću djecu dovode do ozbiljnih stresnih doživljaja, zanemaruju ju, pa i zlostavljaju, a da toga najčešće nisu ni svjesni. Istraživač – psiholog, kompetentan terapeut, ulazi u rizične situacije, razrješava ih i tako kod djece otklanja stres, a roditelje i druge odrasle, pokretače krizne situacije, informira o tome što se s djecom zaista događalo i podizanjem njihove roditeljske kompetencije prevenira nove slične rizične situacije. Tijekom provedbe projekta identificirano je osamnaest slučajeva u kojima su djeca doživljavala stres. U dvanaest slučajeva djeca su bila izložena stresu vrlo visokog intenziteta, u četiri je stres bio visokog intenziteta, a u dva blagog. Među odraslima, čija nekompetencije je dovela do stresa kod djece, bilo je više žena nego muškaraca, ali razlika nije statistički značajna. Uz prikaz karakterističnih situacija u kojima su djeca izložena zanemarivanju ili nasilju rad daje analize razvoja i razrješavanja kriznih situacija te njihove ishode za djecu i odrasle. Pokazalo se da su u podjednakom broju situacije razriješene promjenom fokusa roditeljske pažnje s nekog drugog sadržaja na dijete i zadovoljavanjem djetetovih potreba, odnosno prekidom stresa na najvišoj točki i izlaženjem iz njega uz dovođenje djeteta do katarze nakon što bi roditelj pod pritiskom djelovanja stručnjaka promijenio predmet pažnje i usmjerio se djetetu. U jednom slučaju nije bilo moguće eliminirati izvore stresa zbog nemogućnosti dohvata
obitelji, a u jednom je prestanak izlaganja djeteta stresnim situacijama bio uvjetovan koristan te kako, osim što pomaže razrješavanju aktualnih stresnih situacija, ima i preventivne učinke.

Ključne riječi

field education, education for social work, filed practice, experimental learning, reflection mentors students

Hrčak ID:

255981

URI

https://hrcak.srce.hr/255981

Datum izdavanja:

20.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 922 *