hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU

Jadranka Garmaz ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (197 KB) str. 166-191 preuzimanja: 2.425* citiraj
APA 6th Edition
Garmaz, J. (2006). IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU. Crkva u svijetu, 41 (2), 166-191. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23630
MLA 8th Edition
Garmaz, Jadranka. "IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU." Crkva u svijetu, vol. 41, br. 2, 2006, str. 166-191. https://hrcak.srce.hr/23630. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
Garmaz, Jadranka. "IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU." Crkva u svijetu 41, br. 2 (2006): 166-191. https://hrcak.srce.hr/23630
Harvard
Garmaz, J. (2006). 'IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU', Crkva u svijetu, 41(2), str. 166-191. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23630 (Datum pristupa: 06.12.2019.)
Vancouver
Garmaz J. IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU. Crkva u svijetu [Internet]. 2006 [pristupljeno 06.12.2019.];41(2):166-191. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23630
IEEE
J. Garmaz, "IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU", Crkva u svijetu, vol.41, br. 2, str. 166-191, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23630. [Citirano: 06.12.2019.]

Sažetak
Projektna nastava svojevrstan je odgovor škole na izazove
društva. Današnja škola mora omogućiti razvoj i poticanje dinamičkih
sposobnosti i različitih darova učenika, jer samo informirani,
kompetentni i motivirani ljudi mogu biti otvoreni za sve promjene
koje donosi (post)moderno društvo i mogu pridonijeti razvoju tog
društva. Zbog toga Hrvatski nacionalni obrazovni standard ističe
nastavne metode kao npr. egzemplarno i zorno učenje, terensku
i iskustvenu nastavu unutar kojih se otvaraju mogu ćnosti i za
integraciju projekata u nastavi i uporabu projektne metode u njoj.
Cilj takve nastave je kod učenika potaknuti: samostalno učenje
i djelovanje; spoznaju vlastitih sposobnosti i potreb â i njihov
daljnji razvoj; razvijanje djelotvornosti i preuzimanje odgovornosti;
izgradnju društveno-povijesne senzibilnosti za pristup problemima
i izazovima; razvijanje komunikativnih i suradničkih sposobnosti
i kulturu rješavanja konflikata; ovladavanje organizacijskim
sposobnostima itd. Projektna se nastava može dobro integrirati
u nastavu vjeronauk a jer omogu ćuje svestrani raz voj učenik a
i posredovanje općeljudsk ih i k ršćansk ih vrednota i pomaže u
izgradnji osobnog, vjerskog i društvenog identiteta učenika.
U članku se polazi od upoznavanja s temeljnim odrednicama
nastavnih metoda i oblika rada koje predlaže Hrvatski nacionalni
obrazovni standard. Zatim se donose neke osnovne naznake
istraživačke i iskustvene nastave, a unutar njih se iz vjeronaučne
perspektive fokusira projektna nastava.

Ključne riječi
HNOS; istraživačka nastava; iskustveno učenje; projektna nastava; projektna metoda; vjeronauk

Hrčak ID: 23630

URI
https://hrcak.srce.hr/23630

[engleski]

Posjeta: 3.234 *