hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3

KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE

Mario Plenković ; Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska & Alma Mater Europaea – ECM & Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Inštitut za medijske komunikacije, Univerza v Mariboru, Maribor, Slovenija
Slobodan Hadžić ; PressCut, Zagreb, Hrvatska
Jelena Hadžić ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vlasta Kučiš ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Daria Mustić ; Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 47-72 preuzimanja: 215* citiraj
APA 6th Edition
Plenković, M., Hadžić, S., Hadžić, J., Kučiš, V. i Mustić, D. (2021). KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE. Media, culture and public relations, 12 (1), 47-72. https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3
MLA 8th Edition
Plenković, Mario, et al. "KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE." Media, culture and public relations, vol. 12, br. 1, 2021, str. 47-72. https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Plenković, Mario, Slobodan Hadžić, Jelena Hadžić, Vlasta Kučiš i Daria Mustić. "KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE." Media, culture and public relations 12, br. 1 (2021): 47-72. https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3
Harvard
Plenković, M., et al. (2021). 'KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE', Media, culture and public relations, 12(1), str. 47-72. https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3
Vancouver
Plenković M, Hadžić S, Hadžić J, Kučiš V, Mustić D. KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE. Media, culture and public relations [Internet]. 2021 [pristupljeno 16.10.2021.];12(1):47-72. https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3
IEEE
M. Plenković, S. Hadžić, J. Hadžić, V. Kučiš i D. Mustić, "KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE", Media, culture and public relations, vol.12, br. 1, str. 47-72, 2021. [Online]. https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3

Sažetak
Komunikološka prakseološka evaluacija medijskih sadržaja u hrvatskim tiskovinama (pisani vizualni novinski sadržaji) spram rada Vlade Republike Hrvatske i vladinih institucija, u ovom istraživanju, dala je odgovor na pitanje jesu li hrvatski tiskovni mediji ogledalo stvarnih događanja ili su iskrivljena i preoblikovana stvarnost o Vladi RH. Osnovni cilj ove longitudinalne projektne istraživačke studije je saznati kako hrvatske tiskovine svojim (ne)kritičkim autorskim pisanim i vizualnim sadržajima utječu na formiranje javnog mnijenja kod građana RH o radu i ugledu Vlade RH. Korištena je kvalitativna i kvantitativna paradigmatska ontološka, epistemiološka, aksiološka, retorička, statistička i empirijska istraživačka metodologija. Odabirom komunikološke prakseološke univerzalne istraživačke metode od pet evalvacijskih varijabli: (1) objektivnost, (2) primjerenost, (3) brzina / pravovremenost medijskih sadržaja, (4) atraktivnost i (5) društvena angažiranost, u evaluaciji hrvatskih tiskovina (novine i vizualna produkcija) analiziran je temeljni komunikološki model javnog komuniciranja „svi, sa svima, o svemu, potpuno, argumentirano i osobno odgovorno“ na svim razinama pisane i vizualne novinske produkcije u hrvatskim tiskovinama u istraživačkim vremenskim granicama od 3. siječnja do 3.veljače 2021.godine. Projektno istraživanje je longitudinalnog karaktera (istraživačka studija br.1.). U ovom istraživanju autori prezentiraju samo dio istraživačkih projektnih rezultata, koji se odnose na dobivene empirijske istraživačke rezultate, koji se odnose na interpretacijsku komunikološku analizu objektivnosti, primjerenosti, brzine (pravovremenosti), atraktivnosti, te društvene angažiranosti novinskih pisanih i vizualnih evaluacijskih medijskih sadržaja. Rezultati segmentirano prezentiranih empirijskih istraživanja su pokazali visoku korelacijsku zastupljenost novinskih pisanih vizualnih medijskih sadržaja na temu Vlade i premijera Vlade RH, te ukazuju na visoku ekstremnu zastupljenost, u pojedinačnim tiskovinama, s iracionalnim negativnim novinskim pisanim i vizualnim objavama.

Ključne riječi
Komunikologija; Vlada RH; mediji; medijski sadržaj; tiskovine; komunikološka interpretacija

Hrčak ID: 256890

URI
https://hrcak.srce.hr/256890

[engleski]

Posjeta: 591 *