hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država

Berto Šalaj   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9913-8477 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (276 KB) str. 127-144 preuzimanja: 1.019* citiraj
APA 6th Edition
Šalaj, B. (2002). Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država. Politička misao, 39 (3), 127-144. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23705
MLA 8th Edition
Šalaj, Berto. "Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država." Politička misao, vol. 39, br. 3, 2002, str. 127-144. https://hrcak.srce.hr/23705. Citirano 11.12.2019.
Chicago 17th Edition
Šalaj, Berto. "Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država." Politička misao 39, br. 3 (2002): 127-144. https://hrcak.srce.hr/23705
Harvard
Šalaj, B. (2002). 'Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država', Politička misao, 39(3), str. 127-144. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23705 (Datum pristupa: 11.12.2019.)
Vancouver
Šalaj B. Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država. Politička misao [Internet]. 2002 [pristupljeno 11.12.2019.];39(3):127-144. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23705
IEEE
B. Šalaj, "Modeli političkoga obrazovanja u školskim sustavima europskih država", Politička misao, vol.39, br. 3, str. 127-144, 2002. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23705. [Citirano: 11.12.2019.]

Sažetak
Autor tematizira nekoliko aspekata fenomena političkoga obrazovanja. Najprije
preko deskripcije odnosa dvaju najvećih svjetskih udruženja za političku
znanost (APSA-e i IPSA-e) prema političkom obrazovanju demonstrira kako se
političko obrazovanje može iz perspektive politologije promatrati na dva načina:
kao polje primjene i kao područje znanstvenoga interesa. Potom navodi osnovne
razloge obnove interesa za političko obrazovanje koja se pojavljuje u posljednjih
10–15 godina i koja je rezultirala prihvaćanjem političkoga obrazovanja kao bitnoga
dijela školskih sustava u većini demokratskih država. Autora u ovom radu
posebno zanima pitanje načina institucionaliziranja političkoga obrazovanja u
školske sustave. Na temelju uvida u dosadašnju praksu autor razvija klasifikaciju s
četiri osnovna modela: političko obrazovanje putem skrivenoga kurikuluma, političko
obrazovanje kao obrazovno načelo, političko obrazovanje kao segment integriranoga
društvenoga obrazovanja i političko obrazovanje kao zaseban predmet.
Na temelju ove klasifikacije autor je izvršio analizu aktualnih modela političkoga
obrazovanja u 26 europskih država. Analiza je pokazala da u praksi dominiraju
model zasebnoga predmeta i model integriranoga društvenoga obrazovanja, a autor
smatra da se ovakav odabir temelji na rezultatima određenih empirijskih istraživanja
koja su pokazala veću učinkovitost ovih dvaju modela.

Ključne riječi
političko obrazovanje; politička znanosti; modeli političkoga obrazovanja; školski sustav; učinkovitost političkoga obrazovanja

Hrčak ID: 23705

URI
https://hrcak.srce.hr/23705

[engleski]

Posjeta: 1.780 *