Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.30754/vbh.64.1.847

Školske knjižnice u virtualnom svijetu

Nataša Mesić Muharemi orcid id orcid.org/0000-0001-9293-2566 ; OŠ Darda
Zorka Renić orcid id orcid.org/0000-0001-5328-3997 ; Medicinska škola Bjelovar
Josip Strija orcid id orcid.org/0000-0002-4230-1130 ; Gimnazija Petra Preradovića Virovitica


Puni tekst: hrvatski pdf 447 Kb

str. 303-317

preuzimanja: 436

citiraj


Sažetak

Cilj. Cilj je rada prikazati bazu poveznica virtualnih knjižnica koju su oblikovali školski knjižničari, ukazati na važnost školskih knjižnica u e-učenju i korištenju novih tehnologija u obrazovanju te ulogu školske knjižnice u tome procesu.

Pristup/metodologija. U radu je kratka analiza virtualnih knjižnica koje su dostu- pne na repozitoriju školskoga knjižničarstva UDK02 te je napravljena svojevrsna takso- nomija sadržaja, odnosno popis zastupljenih tema i podtema, ali i digitalnih alata koje su koristili školski knjižničari.

Rezultati. Na repozitoriju hrvatskoga knjižničarstva UDK02 nalaze se poveznice za 243 virtualne knjižnice. Od toga su 183 knjižnice osnovnih škola, a 60 srednjih škola.

Praktična primjena. Objedinjavanjem svih virtualnih knjižnica na jednome mjestu omogućuje se knjižničarima, ali i svim ostalim korisnicima, dostupnost velikoga broja različitih informacija. Osim toga, ta stranica može biti početak jedne zajedničke stranice za sve knjižničare.

Ograničenja. Potrebno je stalno ažurirati virtualnu stranicu knjižnice i provjeravati poveznice jer neke poveznice više nisu dostupne, ali, isto tako, postavljati i vlastite materijale.

Društveni značaj. Pandemija uzrokovana bolesti COVID-19 imala je ogroman utje- caj na društvo u cjelini, a školski su knjižničari virtualnim knjižnicama nastojali smanji- ti/ublažiti sve elemente negativnog utjecaja. Nastavili su biti potpora odgojno-obrazov- nome procesu tako što su upućivali na građu za učenje i poučavanje dostupnu online.

Originalnost. U radu su predstavljena kvalitetna rješenja školskih knjižničara u pružanju usluga svojim korisnicima tijekom pandemije izazvane bolesti COVID-19 i zatvaranja knjižnica na nacionalnoj razini. Rad upućuje i na važnost vidljivosti školske knjižnice te na njezinu važnost kao podrške odgojno-obrazovnoga procesa. Osim toga, kratka analiza upućuje i na mogućnosti poboljšanja i daljnjega razvoja.

Ključne riječi

e-učenje; virtualna knjižnica; Hrvatska mreža školskih knjižničara; školski knjižničar; COVID-19; repozitorij

Hrčak ID:

258380

URI

https://hrcak.srce.hr/258380

Datum izdavanja:

25.5.2021.

Posjeta: 1.005 *