Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.1.93

Zadovoljstvo turista kao pokretač unaprjeđenja marketinških aktivnosti destinacije: primjer opatijske rivijere

Lorena Bašan ; Faculty of Tourism and Hospitality Management
Jelena Kapeš orcid id orcid.org/0000-0003-0563-219X ; Faculty of Tourism and Hospitality Management
Ana Kamenečki ; Faculty of Tourism and Hospitality Management


Puni tekst: engleski pdf 294 Kb

str. 93-112

preuzimanja: 612

citiraj


Sažetak

Svrha – Svrha je rada identificirati ključne atribute turističke destinacije te istražiti njihov doprinos ukupnom zadovoljstvu s obzirom na različite dobne skupine turista.
Metodološki pristup – Istraživanje je provedeno anketiranjem na Opatijskoj rivijeri u Republici Hrvatskoj. Da bi se utvrdili prioritetni atributi u okviru izbora turističke destinacije, korištena je analiza važnosti i performansi. Dobiveni rezultati uspoređeni su s rezultatima ocjena pružene kvalitete atributa destinacije od strane menadžmenta turističke destinacije. Kako bi se istražila statistička povezanost između percipirane kvalitete atributa destinacije i ukupnog zadovoljstva s njome, izračunat je Pearsonov koeficijent korelacije za tri dobne skupine.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju negativne i statistički značajne razlike između važnosti i percipirane kvalitete svih promatranih atributa. Najveći je jaz prisutan kod prometa i sadržaja u destinaciji predstavljajući time njezine glavne slabosti, ali i najveće prioritete. Promatrajući povezanost percipirane kvalitete atributa destinacije i ukupnog zadovoljstva destinacijom, najsnažnija je korelacija prisutna kod atributa vezanih uz destinacijski menadžment, a uočene su i razlike između pojedinih dobnih skupina vezano za ostale atribute. Nadalje, analiza nije pokazala statistički značajnu razliku između percipirane i pružene kvalitete atributa destinacije.
Ograničenja – Ovo istraživanje ima određena ograničenja. Prvo se odnosi na usmjerenost istraživanja na jednu destinaciju pa se rezultati ne mogu generalizirati u okviru ostalih destinacija. Ograničenja se odnose i na uzorak i IPA analizu. Prisutna je neujednačenost demografske strukture uzorka jer su ispitanici većinom žene i mlađe osobe, s udjelom od svega 9,5% ispitanika u dobi od 55 do 74 godine. Kritike IPA analize dobro su poznate. Tumačenje implikacija za destinacijske menadžere temeljenih na rezultatima dobivenim primjenom IPA analize, treba promatrat i kao smjernice za izbor destinacije samih turista, ali svakako ne i za kreiranje doživljaja turista u destinaciji.
Doprinos – Istraživanje doprinosi i znanstvenoj literaturi pružajući dokaze o povezanosti performansi atributa turističke destinacije i ukupnog zadovoljstva destinacijom te razlike s obzirom na dob turista. Ovakav pristup može značajno pomoći destinacijskim menadžerima u razvoju odgovarajućih marketinških strategija za pojedina ciljna tržišta.

Ključne riječi

atributi turističke destinacije; zadovoljstvo turista; Opatijska rivijera

Hrčak ID:

259407

URI

https://hrcak.srce.hr/259407

Datum izdavanja:

25.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.461 *