Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4

UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU

Jasna ŠULENTIĆ BEGIĆ orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta u Osijeku
Jelena NOVAKOVIĆ ; Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 518 Kb

str. 65-89

preuzimanja: 380

citiraj


Sažetak

U razrednoj nastavi pjevanje je najčešća aktivnost koja se provodi u nastavi glazbe. Pri odabiru
pjesama namijenjenih pjevanju učitelj treba imati u vidu primjerenost pjesme u odnosu na dob i pjevačke
sposobnosti učenika. Također, na učitelju je da osluškuje želje učenika jer se učenici i njihovi interesi mijenjaju.
U okviru ovoga rada, u svibnju 2017. godine, provedeno je istraživanje u prvim trima razredima jedne osnovne
škole u Osijeku. Istraživanje se odvijalo tijekom triju tjedana, a obuhvatilo je 47 učenika od prvog do trećeg
razreda. Cilj istraživanja bio je uvidjeti utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama
namijenjenih pjevanju. Istraživanje je polazilo od sljedećih istraživačkih pitanja: Preferiraju li učenici primarnog
obrazovanja više pjesme u durskom ili molskom tonalitetu?, Preferiraju li učenici primarnog obrazovanja
više pjesme u polaganom, umjerenom ili brzom tempu?, Koju vrstu pjesama učenici primarnog obrazovanja
najviše preferiraju?, Postoje li statistički značajne razlike u preferencijama učenika prema pjesmama s obzirom
na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred?. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da učenici primarnog
obrazovanja preferiraju pjesme u durskom tonalitetu, no rado pjevaju pjesme i u molskom tonalitetu. Što se
tiče tempa, učenici preferiraju pjesme umjerenog do brzog tempa, ali i pjesme polaganog tempa visoko su
procijenjene. S obzirom na vrstu pjesme, učenici su nešto skloniji autorskim popularnim pjesmama u odnosu
na tradicijske pjesme. Možemo zaključiti da nisu utvrđene statistički značajne razlike u preferencijama učenika
prema pjesmama s obzirom na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred.

Ključne riječi

glazbene preferencije; nastava glazbe; osnovna škola; pjevanje; tempo; tonalitet; vrsta pjesama

Hrčak ID:

259432

URI

https://hrcak.srce.hr/259432

Datum izdavanja:

30.4.2021.

Posjeta: 929 *