hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.30.2.2

Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima

Helena Pađen ; SELECTIO d. o. o., Zagreb, Hrvatska
Aleksandra Huić ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (472 KB) str. 185-204 preuzimanja: 99* citiraj
APA 6th Edition
Pađen, H. i Huić, A. (2021). Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima. Psihologijske teme, 30 (2), 185-204. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.2
MLA 8th Edition
Pađen, Helena i Aleksandra Huić. "Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima." Psihologijske teme, vol. 30, br. 2, 2021, str. 185-204. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.2. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Pađen, Helena i Aleksandra Huić. "Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima." Psihologijske teme 30, br. 2 (2021): 185-204. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.2
Harvard
Pađen, H., i Huić, A. (2021). 'Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima', Psihologijske teme, 30(2), str. 185-204. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.2
Vancouver
Pađen H, Huić A. Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima. Psihologijske teme [Internet]. 2021 [pristupljeno 05.12.2021.];30(2):185-204. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.2
IEEE
H. Pađen i A. Huić, "Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima", Psihologijske teme, vol.30, br. 2, str. 185-204, 2021. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.2

Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati znanje srednjoškolskih nastavnika o homoseksualnoj orijentaciji te istražiti u kakvome su odnosu znanje, samoefikasnost u radu s homoseksualnim učenicima i čestina uključivanja u podržavajuća ponašanja. Ispitivanje je provedeno online, a sudjelovalo je 267 srednjoškolskih nastavnika. Korištene su Skala znanja o homoseksualnoj orijentaciji, Skala samoefikasnosti u radu s homoseksualnim učenicima i Skala podržavajućih ponašanja prema učenicima homoseksualne orijentacije. Rezultati pokazuju da nastavnici imaju umjereno znanje o homoseksualnoj orijentaciji te vrlo često odabiru odgovor Ne znam. Rijetko se uključuju u podržavajuća ponašanja prema homoseksualnim učenicima, a njihov je osjećaj samoefikasnosti u radu s njima umjeren. Pritom osjećaju viši stupanj sigurnosti u mogućnost nošenja sa situacijama nasilja na osnovi seksualne orijentacije nego u mogućnost poučavanja učenika o temi homoseksualnosti. Znanje i samoefikasnost u nošenju s nasiljem na osnovi seksualne orijentacije i samoefikasnost u poučavanju o homoseksualnoj orijentaciji značajno predviđaju čestinu uključivanja u podržavajuća ponašanja. Što nastavnici imaju veće znanje o homoseksualnosti, to se češće uključuju u podržavajuća ponašanja, a ta je veza posredovana većom samoefikasnošću u poučavanju o homoseksualnim temama, no ne i većom samoefikasnošću u nošenju s nasiljem. Takvi rezultati ukazuju na važnu ulogu znanja i samoefikasnosti u čestini uključivanja u podržavajuća ponašanja za homoseksualne učenike koji su tijekom srednje škole u vrlo ranjivoj fazi i potrebna im je socijalna podrška.

Ključne riječi
homoseksualna orijentacija; znanje o homoseksualnoj orijentaciji; samoefikasnost; podržavajuća ponašanja; srednjoškolski nastavnici

Hrčak ID: 260438

URI
https://hrcak.srce.hr/260438

[engleski]

Posjeta: 278 *