hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31192/np.19.2.7

Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Adrijana Višnjić-Jevtić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3812-7472 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Ivana Visković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4029-044X ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Dejana Bouillet   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (171 KB) str. 331-342 preuzimanja: 235* citiraj
APA 6th Edition
Višnjić-Jevtić, A., Visković, I. i Bouillet, D. (2021). Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Nova prisutnost, XIX (2), 331-342. https://doi.org/10.31192/np.19.2.7
MLA 8th Edition
Višnjić-Jevtić, Adrijana, et al. "Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja." Nova prisutnost, vol. XIX, br. 2, 2021, str. 331-342. https://doi.org/10.31192/np.19.2.7. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Višnjić-Jevtić, Adrijana, Ivana Visković i Dejana Bouillet. "Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja." Nova prisutnost XIX, br. 2 (2021): 331-342. https://doi.org/10.31192/np.19.2.7
Harvard
Višnjić-Jevtić, A., Visković, I., i Bouillet, D. (2021). 'Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja', Nova prisutnost, XIX(2), str. 331-342. https://doi.org/10.31192/np.19.2.7
Vancouver
Višnjić-Jevtić A, Visković I, Bouillet D. Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Nova prisutnost [Internet]. 2021 [pristupljeno 08.12.2021.];XIX(2):331-342. https://doi.org/10.31192/np.19.2.7
IEEE
A. Višnjić-Jevtić, I. Visković i D. Bouillet, "Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja", Nova prisutnost, vol.XIX, br. 2, str. 331-342, 2021. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.19.2.7

Sažetak
Kulturalna raznolikost suvremenih društava odražava se na raznolikost identiteta djece rane i predškolske dobi, pa multikulturalnost kurikula i odgojnoobrazovnih procesa postaje važno svojstvo odgojno-obrazovnih ustanova. Cilj ovoga rada je prikazati i obrazložiti sastavnice znanstveno utemeljenog koncepta multikulturnog odgoja i obrazovanja u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO), na temelju analize postojećih istraživanja i relevantne literature. Riječ je o polazištu, sadržaju i ishodima RPOO koji obuhvaćaju sve sastavnice kurikula. Prepoznatljive su u primjeni kulturno primjerene pedagogije putem usmjerenosti prema identitetu i postignućima djece, razvoju primjerenih odnosa odgojitelja, djece i roditelja te afirmaciji ravnopravnosti i izvrsnosti sve djece. Podrazumijeva holistički pristup odgoju i obrazovanju koji je usklađen s razvojnim, kulturalnim i ostalim karakteristikama svakog djeteta i smatra se važnim mehanizmom unaprjeđivanja inkluzivnih vrijednosti pojedinaca, zajednica i društva u cjelini.

Ključne riječi
kulturno primjerena pedagogija; multikulturalnost; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID: 260520

URI
https://hrcak.srce.hr/260520

[engleski]

Posjeta: 556 *