hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KREATIVNOST U OSNOVNOŠKOLSKIM UVJETIMA

Ida Somolanji ; Osnovna škola "Tordinci", Tordinci, Hrvatska
Ladislav Bognar ; Učiteljski fakultet, Osijek, Lorenza Jagera 9

Puni tekst: hrvatski, pdf (137 KB) str. 87-94 preuzimanja: 7.301* citiraj
APA 6th Edition
Somolanji, I. i Bognar, L. (2008). KREATIVNOST U OSNOVNOŠKOLSKIM UVJETIMA. Život i škola, LIV (19), 87-94. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/24067
MLA 8th Edition
Somolanji, Ida i Ladislav Bognar. "KREATIVNOST U OSNOVNOŠKOLSKIM UVJETIMA." Život i škola, vol. LIV, br. 19, 2008, str. 87-94. https://hrcak.srce.hr/24067. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Somolanji, Ida i Ladislav Bognar. "KREATIVNOST U OSNOVNOŠKOLSKIM UVJETIMA." Život i škola LIV, br. 19 (2008): 87-94. https://hrcak.srce.hr/24067
Harvard
Somolanji, I., i Bognar, L. (2008). 'KREATIVNOST U OSNOVNOŠKOLSKIM UVJETIMA', Život i škola, LIV(19), str. 87-94. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/24067 (Datum pristupa: 05.12.2021.)
Vancouver
Somolanji I, Bognar L. KREATIVNOST U OSNOVNOŠKOLSKIM UVJETIMA. Život i škola [Internet]. 2008 [pristupljeno 05.12.2021.];LIV(19):87-94. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24067
IEEE
I. Somolanji i L. Bognar, "KREATIVNOST U OSNOVNOŠKOLSKIM UVJETIMA", Život i škola, vol.LIV, br. 19, str. 87-94, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24067. [Citirano: 05.12.2021.]

Sažetak
Početkom dvadesetoga stoljeća počeo se intenzivnije istraživati fenomen ljudske kreativnosti. Danas postoji stotinjak definicija kreativnosti što jasno govori koliko je ovaj pojam još uvijek u velikoj mjeri zagonetan. Možemo razlikovati četiri kategorije kreativnosti – kreativnu osobu, kreativni produkt, kreativni proces i kreativnu okolinu, a unutar tih kategorija potencijalnu i aktualnu kreativnost, te primarnu i sekundarnu kreativnost.
Kreativnost ima posebno značenje u odgoju i obrazovanju. Smatra se da za razvoj kreativnosti posebno značenje ima pozotivna razredna klima, a veliko se značenje pridaje i dječjoj igri. Presudnu ulogu ipak ima učitelj koji kroz vlastitu kreativnost nalazi najbolju motivaciju za svoju aktivnost, ali kreativan učitelj potiče i razvoj kreativnosti učenika.
Zato edukacija budućih učitelja, a i proces permanentne edukacije učitelja ima veliko značenje kako u razvoju osbnih kreativnih potencijala učitelja tako i osposobljavanju učitelja za poticanje kreativnosti učenika. U permanentnoj edukaciji kao pogodan oblik pokazale su se zajednice učenja.

Ključne riječi
fenomen kreativnosti; kategorije kreativnosti; kreativnost učenika; kreativnost učitelja; poticanje kreativnosti

Hrčak ID: 24067

URI
https://hrcak.srce.hr/24067

[engleski]

Posjeta: 10.896 *