hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI

Josipa Tauš ; Osnovna škola Vilima Korajca, Kaptol
Emer Munjiza ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (179 KB) str. 69-78 preuzimanja: 7.129* citiraj
APA 6th Edition
Tauš, J. i Munjiza, E. (2006). REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI. Život i škola, LII (15-16), 69-78. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25029
MLA 8th Edition
Tauš, Josipa i Emer Munjiza. "REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI." Život i škola, vol. LII, br. 15-16, 2006, str. 69-78. https://hrcak.srce.hr/25029. Citirano 13.04.2021.
Chicago 17th Edition
Tauš, Josipa i Emer Munjiza. "REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI." Život i škola LII, br. 15-16 (2006): 69-78. https://hrcak.srce.hr/25029
Harvard
Tauš, J., i Munjiza, E. (2006). 'REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI', Život i škola, LII(15-16), str. 69-78. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25029 (Datum pristupa: 13.04.2021.)
Vancouver
Tauš J, Munjiza E. REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI. Život i škola [Internet]. 2006 [pristupljeno 13.04.2021.];LII(15-16):69-78. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25029
IEEE
J. Tauš i E. Munjiza, "REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI", Život i škola, vol.LII, br. 15-16, str. 69-78, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25029. [Citirano: 13.04.2021.]

Sažetak
Autori su u ovome radu na teorijskom i praktičnom području istražili odgojne strategije. U povijesnom kontinuitetu identificirali su represivne i permisivne odgojne strategije.
Represivne su se odgojne mjere humanizirale od tjelesnog kažnjavanja do simboličkih kazni. Poticajne su se mjere pedagogizirale od predmeta upotrebne vrijednosti do simboličkih priznanja, pohvala i nagrada. Svi oblici represivnih i permisivnih mjera temelje se na vanjskim oblicima motivacije u izazivanju emocionalne ugodnosti, odnosno neugodnosti.
U suvremenim uvjetima, na području teorije i prakse primjenjuje se restitucija koja se temelji na unutrašnjoj motivaciji.
Praktično istraživanje provedeno u Osnovnoj školi Vilima Korajca u Kaptolu na uzorku od 76 učenika trećih i četvrtih razreda potvrđuje da se teorijska spoznaja dosljedno i praktično realizira. U strukturi izrečenih odgojnih mjera dominiraju one iz područja poticajnih
mjera. Primjetljivi su i prvi oblici restitucije.

Ključne riječi
tradicionalna odgojna strategija; represivne i permisivne odgojne mjere; vanjska motivacija; suvremena odgojna strategija; restitucija; unutrašnja motivacija

Hrčak ID: 25029

URI
https://hrcak.srce.hr/25029

[engleski]

Posjeta: 8.345 *