Mara Šumanović
; Učiteljski fakultet u Osijeku, hrvatska
Vera Filipović
; Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Gordana Sentkiralji
; Osnovna škola Silvije Strahimir Kranjčević, Osijek, Hrvatska
APA 6th Edition Šumanović, M., Filipović, V. i Sentkiralji, G. (2005). PLESNE STRUKTURE DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI. Život i škola, LI (14), 40-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25067
MLA 8th Edition Šumanović, Mara, et al. "PLESNE STRUKTURE DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI." Život i škola, vol. LI, br. 14, 2005, str. 40-45. https://hrcak.srce.hr/25067. Citirano 17.04.2021.
Chicago 17th Edition Šumanović, Mara, Vera Filipović i Gordana Sentkiralji. "PLESNE STRUKTURE DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI." Život i škola LI, br. 14 (2005): 40-45. https://hrcak.srce.hr/25067
Harvard Šumanović, M., Filipović, V., i Sentkiralji, G. (2005). 'PLESNE STRUKTURE DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI', Život i škola, LI(14), str. 40-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25067 (Datum pristupa: 17.04.2021.)
Vancouver Šumanović M, Filipović V, Sentkiralji G. PLESNE STRUKTURE DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI. Život i škola [Internet]. 2005 [pristupljeno 17.04.2021.];LI(14):40-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25067
IEEE M. Šumanović, V. Filipović i G. Sentkiralji, "PLESNE STRUKTURE DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI", Život i škola, vol.LI, br. 14, str. 40-45, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25067. [Citirano: 17.04.2021.]
Sažetak The basics of dancing are part of the physical education program for the first four grades of primary school. They develop children’s anthropological characteristics: morphological, motor, and functional skills. Practicing the basics of dancing with music, the pupils develop
creativity, rhythm, harmony, beauty of expression, and posture.
This paper presents the possibility of applying more complex dancing elements in different PE classes, and aims to provide answers to how to introduce pupils to the world of folk, social and artistic dancing, and aesthetic gymnastics.