hrcak mascot   Srce   HID

Brodogradnja : Teorija i praksa brodogradnje i pomorske tehnike, Vol.59 No.1 Ožujak 2008.

Pregledni rad

Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina

Wilhelm Servis
Vladimir Medica
Andrej Korbar

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 13-34 preuzimanja: 1.890* citiraj
APA 6th Edition
Servis, W., Medica, V. i Korbar, A. (2008). Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina. Brodogradnja, 59 (1), 13-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25255
MLA 8th Edition
Servis, Wilhelm, et al. "Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina." Brodogradnja, vol. 59, br. 1, 2008, str. 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255. Citirano 17.10.2018.
Chicago 17th Edition
Servis, Wilhelm, Vladimir Medica i Andrej Korbar. "Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina." Brodogradnja 59, br. 1 (2008): 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255
Harvard
Servis, W., Medica, V., i Korbar, A. (2008). 'Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina', Brodogradnja, 59(1), str. 13-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25255 (Datum pristupa: 17.10.2018.)
Vancouver
Servis W, Medica V, Korbar A. Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina. Brodogradnja [Internet]. 01.03.2008. [pristupljeno 17.10.2018.];59(1):13-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25255
IEEE
W. Servis, V. Medica i A. Korbar, "Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina", Brodogradnja, vol.59, br. 1, str. 13-34, ožujak 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25255. [Citirano: 17.10.2018.]
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 13-34 preuzimanja: 276* citiraj
APA 6th Edition
Servis, W., Medica, V. i Korbar, A. (2008). New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction. Brodogradnja, 59 (1), 13-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25255
MLA 8th Edition
Servis, Wilhelm, et al. "New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction." Brodogradnja, vol. 59, br. 1, 2008, str. 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255. Citirano 17.10.2018.
Chicago 17th Edition
Servis, Wilhelm, Vladimir Medica i Andrej Korbar. "New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction." Brodogradnja 59, br. 1 (2008): 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255
Harvard
Servis, W., Medica, V., i Korbar, A. (2008). 'New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction', Brodogradnja, 59(1), str. 13-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25255 (Datum pristupa: 17.10.2018.)
Vancouver
Servis W, Medica V, Korbar A. New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction. Brodogradnja [Internet]. 01.03.2008. [pristupljeno 17.10.2018.];59(1):13-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25255
IEEE
W. Servis, V. Medica i A. Korbar, "New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction", Brodogradnja, vol.59, br. 1, str. 13-34, ožujak 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25255. [Citirano: 17.10.2018.]

Sažetak
Korisnost toplinskih motora izravno je ovisna o temperaturi i o razlici temperatura njihovih toplinskih spremnika (zagrijača i hladnjaka).
Dosadašnja poboljšanja termičke korisnosti Stirlingovih motora postizavana su isključivo povišenjem temperature njihovih zagrijača, a
mogućnosti poboljšanja korisnosti tih motora sniženjem temperature njihovih hladnjaka nisu bile ispitivane u dostatnoj mjeri.
Znanstvenim radom Servisa ispitivan je utjecaj sniženja rashladnih spremnika topline do kriogeničkih temperatura na značajke Stirlingovih
motora. Rezultati tih znanstvenih istraživanja pokazuju ujednačen, vrlo zamjetan porast korisnosti i snage ispitivanih motora do dubokoga,
kriogeničkog područja temperatura hladnjaka motora. Na osnovi tog istraživanja bilo je moguće napraviti popis mjera za postizanje poboljšanja
klasičnoga Stirlingova motora. Ta poboljšanja su postiziva primjenom načela izravnog dovođenja i odvođenja topline od procesa motora,
realizacijom hlađenja motora ubrizgavanjem i naknadnim isparavanjem radnog medija u cilindru motora i hlađenjem motora do kriogeničkih
temperatura.
Primjena navedenih mjera rezultirala je razvojem “Novoga koncepta Stirlingovih motora (NKS-motor ≡ NSC-engine)”. To su motori tipa
PROFIT0, PROFIT1 i PROFIT2, koji su zaštićeni patentima. NKS-motori, izvedeni po tom “Novom konceptu”, mogu postizati najviše moguće
termičke korisnosti i snage, bitno veće nego današnji toplinski motori. Ti motori će, skoro neograničeno, moći koristiti razne izvore energije (kao
i nositelje topline i hladnoće) i funkcionirati s “nultim” ili s “vrlo malim zagađivanjem” okoliša (bez ili s vrlo sniženim CO2- i NOx-emisija).

Ključne riječi
aerotermalni strojevi; NKS-motor; Stirlingov izotermalni motor; termička korisnost

Hrčak ID: 25255

URI
https://hrcak.srce.hr/25255

[engleski]

Posjeta: 3.511 *