hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU

Jože Slana ; Đački dom Lizike Jančar, Maribor, Slovenija

Puni tekst: hrvatski, pdf (188 KB) str. 79-85 preuzimanja: 4.897* citiraj
APA 6th Edition
Slana, J. (2005). SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU. Život i škola, LI (13), 79-85. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25273
MLA 8th Edition
Slana, Jože. "SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU." Život i škola, vol. LI, br. 13, 2005, str. 79-85. https://hrcak.srce.hr/25273. Citirano 13.04.2021.
Chicago 17th Edition
Slana, Jože. "SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU." Život i škola LI, br. 13 (2005): 79-85. https://hrcak.srce.hr/25273
Harvard
Slana, J. (2005). 'SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU', Život i škola, LI(13), str. 79-85. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25273 (Datum pristupa: 13.04.2021.)
Vancouver
Slana J. SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU. Život i škola [Internet]. 2005 [pristupljeno 13.04.2021.];LI(13):79-85. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25273
IEEE
J. Slana, "SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU", Život i škola, vol.LI, br. 13, str. 79-85, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25273. [Citirano: 13.04.2021.]

Sažetak
Današnje vrijeme karakteriziraju brze promjene koje se odražavaju u obiteljima, u ulozi znanja, u ulozi škole i učitelja, kao i u ulozi odgajatelja u učeničkom domu. Uvjeti odrastanja i mogućnosti za ulazak u svijet odraslih promijenili su se, više je novih rizika i
nesigurnosti.
Unatoč promjenama neke se temeljne razvojne zadaće razdoblja djetinjstva nisu znatno promijenile. Mladež mora razviti svoj identitet i naći samostalni put u život. Važnu ulogu pri tome imaju škola i učenički domovi, koji za vrijeme školovanja mogu mladeži
ponuditi podršku u prelaženju raznih prepreka koje donosi odrastanje. Školska iskustva i iskustva života u učeničkom domu, bitno utječu na odnos učenika i odgajatelja, kao i vršnjaka, na njihove reakcije, prepoznavanje emocija, oblikovanje socijalnih odnosa, vrijednosti, prihvaćanja normi, oblikovanju identiteta. Učenici od odgajatelja očekuju pomoć, savjet kada se nađu pred problemima, konfliktima, odlukama.
Radi se o prihvaćanju koncepta po kojemu bi odgajatelja učenik zanimao kao osoba koju će savjetovati, pomagati joj pri rješavanju problema, uvijek poštujući osnovno polazište savjetodavnoga načela – savjet ponuditi onda kada ga učenik zatraži.
Savjetodavna uloga je zahtjevna, odgajatelji moraju za nju biti dobro osposobljeni.
Za takve zadatke mogu se osposobljavati na dodiplomskom studiju, a pogotovo trebaju pomoć kroz stručno usavršavanje kako bi dobili potrebne sposobnosti za učinkovito savjetovanje.

Hrčak ID: 25273

URI
https://hrcak.srce.hr/25273

[engleski]

Posjeta: 6.371 *