Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZINE DIVERGENCIJE IZMEĐU MODERNOSTI I POUKE U DJEČJOJ KNJIŽEVNOSTI

Stjepan Hranjec ; Visoka učiteljska škola, Čakovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 107 Kb

str. 7-15

preuzimanja: 3.739

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra odnos modernističkih zamišljaja i pouke u dječjoj književnosti. Odnos se postavlja u književnopovijesne i stilske relacije. Prvi se oprimjeruje djelom Ivane Brlić Mažuranić, Mate Lovraka te Ivana Kušana, Milivoja Matošeca i Grigora Viteza, a drugi se iskazuje u pet hijerarhijski usustavljenih razina: kroz eksplicitnu autorovu pouku, kroz lik u djelu, tematski izbor, kroz organizaciju fabule i kroz sukladnost stilske igre i pouke, što je
najveći stupanj sklada, a najmanje divergentno; pravi je primjer pjesništvo Zvonimira Baloga.

Ključne riječi

Hrčak ID:

25472

URI

https://hrcak.srce.hr/25472

Datum izdavanja:

6.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.927 *