hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ISTRAŽIVANJE UTJECAJA DEMOGRAFSKIH ČIMBENIKA I ČIMBENIKA KUPNJE NA PONAŠANJE POTROŠAČA U KUPNJI OBUĆE U HRVATSKOJ

Ivan-Damir Anić
Edo Rajh

Puni tekst: engleski, pdf (196 KB) str. 222-242 preuzimanja: 1.329* citiraj
APA 6th Edition
Anić, I. i Rajh, E. (2008). AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET. Ekonomski pregled, 59 (5-6), 222-242. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25656
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir i Edo Rajh. "AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET." Ekonomski pregled, vol. 59, br. 5-6, 2008, str. 222-242. https://hrcak.srce.hr/25656. Citirano 18.06.2021.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir i Edo Rajh. "AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET." Ekonomski pregled 59, br. 5-6 (2008): 222-242. https://hrcak.srce.hr/25656
Harvard
Anić, I., i Rajh, E. (2008). 'AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET', Ekonomski pregled, 59(5-6), str. 222-242. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25656 (Datum pristupa: 18.06.2021.)
Vancouver
Anić I, Rajh E. AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET. Ekonomski pregled [Internet]. 2008 [pristupljeno 18.06.2021.];59(5-6):222-242. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25656
IEEE
I. Anić i E. Rajh, "AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET", Ekonomski pregled, vol.59, br. 5-6, str. 222-242, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25656. [Citirano: 18.06.2021.]

Sažetak
Svrha je ovog istraživanja analizirati utjecaj demografskih čimbenika i čimbenika kupnje na ponašanje potrošača u kupnji obuće u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni telefonskim upitnikom. Anketiranje je provedeno u svibnju i lipnju godine 2007. Podaci su analizirani primjenom analize varijance (ANOVA) i klaster analize. Rezultati istraživanja pokazuju da godine starosti anketiranoga, veličina kućanstva, obrazovanje, zanimanje i dohodak značajno
utječu na izdatak potrošača, na broj pari kupljene obuće i planove za kupnju, ali ne i na prosječnu cijenu koju su potrošači platili za obuću. Spol i mjesto prebivališta anketiranih nisu značajni za predviđanje kupnje. Klasterskom analizom identificirane su dvije grupe kupaca: funkcionalni kupci i alfa kupci. U odnosu na funkcionalne kupce, alfa kupci kupili su više pari obuće, platili su višu cijenu za obuću i imali su veće izdatke na obuću. Poduzeća se mogu koristiti rezultatima istraživanja u kreiranju asortimana proizvoda, a koje bi bilo prilagođeno zahtjevima specifičnih skupina kupaca.

Ključne riječi
Hrvatska; ponašanje potrošača; tržište obuće; segmentacija tržišta; demografski čimbenici; čimbenici kupnje obuće

Hrčak ID: 25656

URI
https://hrcak.srce.hr/25656

[engleski]

Posjeta: 2.902 *