hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

ISTRAŽIVANJE UTJECAJA DEMOGRAFSKIH ČIMBENIKA I ČIMBENIKA KUPNJE NA PONAŠANJE POTROŠAČA U KUPNJI OBUĆE U HRVATSKOJ

Ivan-Damir Anić
Edo Rajh

Fulltext: english, pdf (196 KB) pages 222-242 downloads: 1.341* cite
APA 6th Edition
Anić, I. & Rajh, E. (2008). AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET. Ekonomski pregled, 59 (5-6), 222-242. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/25656
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir and Edo Rajh. "AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET." Ekonomski pregled, vol. 59, no. 5-6, 2008, pp. 222-242. https://hrcak.srce.hr/25656. Accessed 5 Aug. 2021.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir and Edo Rajh. "AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET." Ekonomski pregled 59, no. 5-6 (2008): 222-242. https://hrcak.srce.hr/25656
Harvard
Anić, I., and Rajh, E. (2008). 'AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET', Ekonomski pregled, 59(5-6), pp. 222-242. Available at: https://hrcak.srce.hr/25656 (Accessed 05 August 2021)
Vancouver
Anić I, Rajh E. AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET. Ekonomski pregled [Internet]. 2008 [cited 2021 August 05];59(5-6):222-242. Available from: https://hrcak.srce.hr/25656
IEEE
I. Anić and E. Rajh, "AN ANALYSIS OF DEMOGRAPHIC AND BENEFIT SOUGHT EFFECTS ON PURCHASING OUTCOMES IN THE CROATIAN FOOTWEAR MARKET", Ekonomski pregled, vol.59, no. 5-6, pp. 222-242, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/25656. [Accessed: 05 August 2021]

Abstracts
Svrha je ovog istraživanja analizirati utjecaj demografskih čimbenika i čimbenika kupnje na ponašanje potrošača u kupnji obuće u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni telefonskim upitnikom. Anketiranje je provedeno u svibnju i lipnju godine 2007. Podaci su analizirani primjenom analize varijance (ANOVA) i klaster analize. Rezultati istraživanja pokazuju da godine starosti anketiranoga, veličina kućanstva, obrazovanje, zanimanje i dohodak značajno
utječu na izdatak potrošača, na broj pari kupljene obuće i planove za kupnju, ali ne i na prosječnu cijenu koju su potrošači platili za obuću. Spol i mjesto prebivališta anketiranih nisu značajni za predviđanje kupnje. Klasterskom analizom identificirane su dvije grupe kupaca: funkcionalni kupci i alfa kupci. U odnosu na funkcionalne kupce, alfa kupci kupili su više pari obuće, platili su višu cijenu za obuću i imali su veće izdatke na obuću. Poduzeća se mogu koristiti rezultatima istraživanja u kreiranju asortimana proizvoda, a koje bi bilo prilagođeno zahtjevima specifičnih skupina kupaca.

Keywords
Hrvatska; ponašanje potrošača; tržište obuće; segmentacija tržišta; demografski čimbenici; čimbenici kupnje obuće

Hrčak ID: 25656

URI
https://hrcak.srce.hr/25656

[english]

Visits: 2.935 *