Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Medijska pismenost i ljudska prava: obrazovanje za održiva društva

Divina Frau-Meigs ; professor at the University Sorbonne nouvelle, Paris


Puni tekst: engleski pdf 278 Kb

str. 51-82

preuzimanja: 2.375

citiraj


Sažetak

Članak se temelji na zaključcima i rezultatima zajedničkog rada medijskih stručnjaka,
medijskih profesionalaca i donositelja odluka u području obrazovanja te
predavača okupljenih u Grazu od 5. do 7. prosinca 2007. na poziv Vijeća Europe.
Svrha radionice je bila donijeti zaključke o vrijednosti obrazovanja za medije i
potvrditi da znanja o ljudskim pravima trebaju biti dodana vrijednost takvom
obrazovanju.
Na skupu se raspravljalo o ova tri glavna pitanja: 1) “Koju medijsku pismenost? S
obzirom na različite definicije medijskog obrazovanja, nastojalo se doći do definicija
razlikujući stare i nove medije, stare i nove pismenosti. 2) “Koje osobine, vještine,
stavove i vrijednosti?” treba smatrati ključnim elementima u razvoju jedinstvenog
programa medijske pismenosti uz zahtjev za uključenjem ljudskih prava
u postojeće metode podučavanja. 3) “Kako razviti te sposobnosti, vještine, stajališta
i vrijednosti?” uz raspravljanje o konkretnim primjerima iz prakse, posebice
onim primjerima interakcije između javnih i privatnih sektora, novih i starih medija.
Također se istraživalo kako vrednovati učinkovitost jačanja prakse i načela ostvarenja,
postavljajući pitanja svjesnosti, samoregulacije i uloge države i međudržavnih
organizacija kao što je Vijeće Europe.
Istaknute su prioritetne akcije za različite sudionike u području medijske pismenosti
uz procjenu moguće suradnje među njima, te su razmotreni najvažniji ishodi
glede tri ključna pitanja. Prvo istraživačko pitanje, o mogućnosti sveobuhvatnog
pristupa medijskom obrazovanju, dobilo je pozitivan odgovor s mnogim primjerima
koji pokazuju da je to već posao koji je u postupku. Drugo istraživačko pitanje,
o dodanoj vrijednosti ljudskih prava, također je potvrđeno, iako se čini da uvođenje
ljudskih prava u nastavne curriculume zahtijeva posebnu pozornost i modularni
pristup.

Ključne riječi

medijski odgoj; ljudska prava; medijska pismenost; Vijeće Europe

Hrčak ID:

26320

URI

https://hrcak.srce.hr/26320

Datum izdavanja:

25.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.812 *