Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ispitna anksioznost u odnosu na adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja

Daniela Cvitković


Puni tekst: hrvatski pdf 275 Kb

str. 29-40

preuzimanja: 1.717

citiraj


Sažetak

Unatoč zakonskoj regulativi, proces inkluzije djece s posebnim potrebama u hrvatskim redovim školama još uvijek ide vrlo sporo. Posebne potrebe koje dijete ima često su glavni razlog njegove izolacije i prava te djece još nisu izjednačena s pravima vršnjaka. Pokazalo se da bliža i dalja djetetova okolina mogu nepovoljno djelovati na cjelokupni razvoj djeteta s posebnim potrebama što dovodi često do depresivnosti, sniženog samopoštovanja i anksioznosti. U ovom se istraživanju htjelo ispitati koliko je izražena ispitna anksioznost kod djece s teškoćama učenja u odnosu na tipične vršnjake te ispitati odnos ispitne anksioznosti i adaptivnog ponašanja. Ispitivanje je provedeno na 166 djece, učenika 6.tih razreda (83 djece s teškoćama učenja TU i 83 tipične djece) isto toliko njihovih roditelja i 50 učitelja. Pokazalo se da je kod djece s TU statistički značajno više izražena ispitna anksioznost i ona je u vezi sa samoprocjenom adaptivnog ponašanja u odnosima s vršnjacima. Kod tipične djece doživljaj ispitne anksioznosti statistički značajno je povezan je sa samoprocjenama adaptivnog ponašanja u razredu.

Ključne riječi

ispitna anksioznost; adaptivno ponašanje; djeca s teškoćama učenja

Hrčak ID:

26367

URI

https://hrcak.srce.hr/26367

Datum izdavanja:

7.7.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.845 *