Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Televizijski pluralizam i raznolikost i natjecateljska politika Europske Komisije – Zapadnoeuropsko iskustvo

David Ward ; Director of the Centre for Media Policy and Development. London UK


Puni tekst: engleski pdf 218 Kb

str. 49-66

preuzimanja: 882

citiraj


Sažetak

Članak propituje medijsku koncentraciju u Europskoj uniji (EU) u kontekstu regulatornih
pristupa koje su zauzele zemlje članice EU-a. Suprotstavlja se uobičajenom
mišljenju da je pristup Unije zaštiti medijskog pluralizma vođen isključivo
tržišnim pristupom, te ističe kako je on zasnovan i na javnom interesu. Smatra se
da medijska koncentracija raste zbog slabljenja obveze i važnosti koju zemlje članice
pridaju zaštiti medijskog pluralizma. Nacionalne vlade podržavaju nacionalne
prvake i uklanjaju regulatorne prepreke u rastu kompanija kako bi istodobno zaštitile
svoje tržišne igrače i omogućile nacionalnim kompanijama iskorištavanje
većih ekonomija širenjem u susjedne zemlje, kako članice Unije tako i ostale. Istodobno,
rast Europske Komisije (EC) koja je ključni regulator u području natjecateljske
politike na razini Unije preoblikovao je obujam nacionalnih regulativa na
tom polju. Takva politika Unije služila je kao okidač natjecateljske politike kako
bi se podržalo europske prvake koji su sposobni iskorištavati veći dio globalnog
tržišta i štititi medijski pluralizam na nacionalnoj razini, dozvoljavajući medijskim
tvrkama da se šire u različitim medijima zajedničke tržišne zone.
Te suprotstavljene politike bit će razmatrane pregledom odluka Europske Komisije
o medijima u Uniji, a članak će pokazati da iako pojedine članice zadržavaju pravo jačanja regulativa o medijskoj koncentraciji, čini se da u situaciji preuzimanja
većina članica nema snage da podupre medijski pluralizam. To nedvojbeno
ostavlja regulatornu prazninu između nacionalnih i supranacionalnih regulatornih
sfera, a pitanje medijske koncentracije se zanemaruje u korist kompanija i na štetu
medijskog pluralizma.

Ključne riječi

Europska Komisija; medijski pluralizam; regulatorni pristup; televizijska proizvodnja; komercijalna televizija

Hrčak ID:

26392

URI

https://hrcak.srce.hr/26392

Datum izdavanja:

18.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.511 *