Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PSIHOLOŠKE KARAKTERISTIKE MLAÐIH I STARIJIH TRENERA

Tanja Kajtna ; Fakulteta za šport, Ljubljana
Jelena Cetinić ; Kineziološki fakultet – doktorski studij, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 152 Kb

str. 11-17

preuzimanja: 1.682

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je utvrditi postoje li razlike u
psihološkim karakteristikama kod trenera koji svoj posao
obavljaju duži period i koji su kronološki stariji (35 godina
i više) s onima koji tek zapoèinju trenerski posao i
kronološki su mlaði (do 34 godine starosti). Jedna izmeðu
glavnih karakteristika trenerskog posla je naime puno
stresnih situacija, kojima su izloženi treneri i zato smo
pokušavali ispitati, kako stres utječe na trenere.
Provjeravali smo razlike u osobinama ličnosti, motivaciji
postignuća, značaju rukovoðenja, socijalnih vještina,
emocionalnoj inteligenciji i vrijednostima. Za sve ove
karakteristike aplicirali smo psihološke upitnike.
Na uzorku 275 slovenskih trenera ustanovili smo da
su mlaði treneri savjesniji i više otvoreni prema kulturi i
isprobavanju novih pristupa, imaju veću toleranciju i bolje
znaju upravljati emocijama. Stariji treneri češće
upotrebljavaju demokratsko nego autokratsko rukovoðenje
i češće spominju probleme u radu. Neke razlike
izmeðu trenera mogle bi biti uzrokovane razlikama u
razini edukacije, koje su postigli mlaði i stariji treneri –
mlaði treneri bolje su obrazovani.
Našli smo dvije smjernice koje idu u korist starijim
trenerima - češće naglašavaju izvrsnost i češće
upotrebljavjaju delegiranje, dok se kod mlaðih trenera
pojavljuje težnja ka češćoj prijaznosti. Naši rezultati
pokazuju, da su stariji treneri izloženi većemu stresu i to se
odražava na njihovim vrijednostima do trenerskog posla.

Ključne riječi

treneri; ličnost; socijalne vještine; rukovoðenje; emocionalna inteligencija

Hrčak ID:

26484

URI

https://hrcak.srce.hr/26484

Datum izdavanja:

1.7.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.973 *