Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OVLADANOST VJEŠTINOM PISANJA NA ENGLESKOME JEZIKU NA KRAJU OSNOVNOŠKOLSKOG I SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA KOD HRVATSKIH UČENIKA

Lovorka Zergollern-Miletić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 696 Kb

str. 190-204

preuzimanja: 2.683

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 750 Kb

str. 205-220

preuzimanja: 1.738

citiraj


Sažetak

Članak opisuje ciljeve, metodologiju i rezultate istraživanja vještine
pisanja na engleskom kao stranom jeziku, koje je provedeno u sklopu projekta
Engleski jezik u Hrvatskoj (130514).
Cilj istraživanja bio je utvrditi stupanj ovladanosti vještinom pisanja kod
hrvatskih učenika engleskoga kao stranog jezika na kraju osnovnoškolskoga i
srednjoškolskoga obrazovanja – dostižu li učenici razine ovladanosti predviđene i
zadane nacionalnim kurikulumom: razinu A2 u osnovnoj školi i razinu B1 u srednjoj
školi. Rezultati su pokazali da su učenici dostigli te razine. Rezultati istraživanja
također su pokazali da na uspješnost u pisanju, najsloženijoj od jezičnih vještina,
utječe vremensko ztrajanje učenja, intenzitet (broj sati) učenja engleskog jezika
(samo kod učenika srednje škole), učenje drugih stranih jezika (prije svega
njemačkog) te uporaba Interneta. Pokazalo se da je uspješnost učenica osnovne
i srednje škole na testu pisanja veća od uspješnosti učenika. Ukupni uspjeh iz
engleskog jezika u skladu je s uspjehom učenika na testu pisanja. Pisanje je najbolji
prediktor ocjene iz engleskog jezika.Uz rezultate i komentare rezultata ponuđeni su
prijedlozi za daljnje istraživanje.

Ključne riječi

osnovne škole; razina A2; razina B1; srednje škole; vještina pisanja

Hrčak ID:

26953

URI

https://hrcak.srce.hr/26953

Datum izdavanja:

14.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.430 *