Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva

Davor Pauković ; Centar za politološka istraživanja, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 164 Kb

str. 13-30

preuzimanja: 3.361

citiraj


Sažetak

Autor prikazuje osnovne elemente strategije hrvatskog i srpskog novinskog diskursa u predizbornoj kampanji u Hrvatskoj. Kriza federacije i narušeni međunacionalni odnosi utjecali su na širenje mržnje u predizbornoj kampanji. Od hrvatskih novina u analizi su korišteni Vjesnik, Večernji list, Danas i Start, a od srpskih Politika, Duga, NIN i Intervju. U radu se prikazuje liberalizacija i otvaranje tranzicijskog procesa prihvaćanjem stranačkog pluralizma i osnivanjem političkih stranaka. Analizirana su i dva slučaja. Prvi je
skup na Petrovoj gori 4. ožujka 1990., koji je hrvatsko novinstvo povezalo sa širenjem „antibirokratske revolucije“, a srpsko ga je prikazalo kao odgovor na jačanje hrvatskog nacionalizma. Drugi slučaj je „atentat“ na predsjednika HDZ-a F. Tuđmana 18. ožujka
1990., koji je u hrvatskom novinstvu interpretiran kao napad na demokratski proces, a u srpskom kao očekivani odgovor isprovociranoga srpskog stanovništva.

Ključne riječi

predizborna kampanja; izbori u Hrvatskoj 1990.; hrvatski novinski diskurs; srpski novinski diskurs

Hrčak ID:

27102

URI

https://hrcak.srce.hr/27102

Datum izdavanja:

30.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.778 *