Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stereotipija u prikazu ženskoga lika u genealoškim ciklusima Williama Faulknera i Miroslava Krleže: Eula Varner Snopes i Charlotta Castelli-Glembay

Biljana Oklopčić ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 274 Kb

str. 99-118

preuzimanja: 4.483

citiraj


Sažetak

Definirane kao genealogije, Faulknerova snopeska trilogija (The Hamlet, The Town, The
Mansion) i Krležina glembajevska trilogija (Gospoda Glembajevi, U agoniji, Leda),
zajedno s pripadajućim im pripovijetkama, novelama i romanima, dijele mnoštvo
zajedničkih osobina. Jedna od njih je i stereotipija u prikazu ženskoga lika. Eula Varner
Snopes kao posrnula južnjačka ljepotica i, kasnije, kao rehabilitirana južnjačka majka, te
Charlotta Castelli-Glembay kao nietzscheanska žena-mačka i fatalna žena dokaz su
stereotipije u prikazu ženskoga lika kao jedne od dominantnih osobina genealoškoga
ciklusa kao književne (pod)vrste.

Ključne riječi

genealogija; Miroslav Krleža; William Faulkner; stereotip; Eula Varner Snopes; Charlotta Castelli-Glembay

Hrčak ID:

27258

URI

https://hrcak.srce.hr/27258

Datum izdavanja:

6.10.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.879 *